Jesteś tutaj

Wojciech Kwestorowski, Dyrektor Handlowy Grycan – Lody od Pokoleń

„Poradnik Handlowca”: Polacy preferują lody o tradycyjnych znanych smakach. Grycan ma je w swojej ofercie, jednak firma stara się zainteresować konsumentów również niestandardowymi propozycjami. Która z nich wśród lodów familijnych może stać się przebojem tego lata?

Wojciech Kwestorowski: Najchętniej wybieranymi smakami są w dalszym ciągu smaki klasyczne. Na naszej liście Bestsellerów, czyli najlepiej rotujących SKU, także niezmiennie królują smaki z linii lodów tradycyjnych – Lody Czekoladowe, Waniliowe, Truskawkowe czy Bakaliowe. W tym roku w linii lodów Tradycyjnych pojawiła się nowość – Lody Krówkowe, dostępne w pojemności 500 i 1100 ml oraz 125 ml z dołączoną łyżeczką. Smak ten inspirowany jest popularnym cukierkiem – krówką. Chcieliśmy, aby dla naszych konsumentów był to sentymentalny powrót do ulubionych smaków z dzieciństwa. To jednak nie koniec – lubimy wzbudzać ciekawość konsumentów i wychodzić na przeciw rynkowym trendom, dlatego w nadchodzącym sezonie proponujemy także nowość w linii Dla Koneserów. Jest nią Słony karmel z solą morską dostępny w pojemności 500 ml. Kolejną nowością, która ma szansę podbić podniebienia Polaków tego lata, jest niebanalny, orzeźwiający smak w linii Sorbety z owoców – Sorbet z Brzoskwiń i Marakui, który oferujemy w pojemności 500 ml.

Dzięki jakim czynnikom w sezonie letnim, gdy dominuje sprzedaż lodów impulsowych, udaje się firmie Grycan, specjalizującej się w większych opakowaniach, skutecznie obronić swą pozycję na rynku?

Opakowania lodów Grycan w formatach 1100 ml czy 500 ml doskonale sprawdzają się podczas letnich spotkań w większym gronie rodziny czy przyjaciół. W kontekście biznesowym nie można pominąć także siły naszej dystrybucji, którą przez lata stabilnie rozwinęliśmy. Dzięki ugruntowanej pozycji na rynku jesteśmy obecni zarówno w sklepach wielkopowierzchniowych, jak i małoformatowych. Dzięki obecności naszych produktów w zamrażarkach i bonetach w ciągu całego roku kalendarzowego, konsumenci znają nas już dobrze i jesteśmy często marką pierwszego wyboru, także w okresie letnim zdominowanym przez lody impulsowe. Dodatkowo kilka lat temu wprowadziliśmy impulsowy format 125 ml z dołączoną łyżeczką, który stanowi doskonałe uzupełnienie naszej sprzedaży właśnie w okresie letnim. Jest to kategoria stabilnie rosnąca w naszym portfolio, do tego stopnia, że w tym roku dołączyliśmy do niej nowy smak – Lody Krówkowe.

W jakim stopniu moda na zdrowe odżywianie kształtuje ofertę produktową Grycana?

W tak konkurencyjnym środowisku, jak branża lodowa, każdy producent musi mieć na uwadze trendy rynkowe, które kształtują potrzeby konsumentów. Fundamenty marki Grycan – Lody od Pokoleń są bardzo mocne, a naszą dewizą jest niezmiennie „Jakość, jakość, jakość”. Do produkcji naszych lodów wykorzystujemy wyłącznie najlepszej jakości składniki od sprawdzonych, lokalnych dostawców. Przygotowując wszystkie smaki opieramy się na metodach rzemieślniczych – przykładowo sami siekamy czekoladę do lodów czekoladowych, także bakalie takie, jak orzechy, figi czy rodzynki są przez nas ręcznie przebierane i krojone. Warto podkreślić, że wszystkie nasze lody są bezglutenowe. W tym roku nasze sorbety z owoców zyskały także certyfikację dla produktów wegańskich.

Dziękujemy za rozmowę.

Galeria: 
Kategoria: 

Podobne artykuły

W najbliższych tygodniach wprowadzimy dwa nowe warianty smakowe dobrze ocenione wcześniej przez konsumentów w naszych lodziarnio-kawiarniach. Równocześnie pewnym zaskoczeniem będzie zwrócenie uwagi klientów, aby zadbali o dostępność kluczowych 12 produktów marki Grycan, które tak w sklepach wielkopowierzchniowych, jak i w najmniejszych sklepach rynku tradycyjnego sprzedawały się najlepiej w 2013 r. - mówi Marcin Snopkowski, Dyrektor Generalny Lodziarnie Firmowe Sp. z o.o. S.K.A. Grycan – Lody od pokoleń.

 

Zarówno uczestnicy sporów z udziałem wyłącznie podmiotów prywatnych, jak i agend Skarbu Państwa obawiają się kompromisu i ustępstw. Wolą przegrać i „z honorem lec”. 

Więcej w kategorii

2019-05-07
Aldona Rogulka-Biskowska, Senior Brand Manager Jurajska
Wywiady Poradnika Handlowca
2019-01-02
Rafał Masiak, Dyrektor Marketingu Hochland Polska
Wywiady Poradnika Handlowca
2018-04-04
Jerzy Hurnik, Dyrektor ds. Rozwoju, Handlu i Marketingu Virtu
Wywiady Poradnika Handlowca
2018-04-03
Adam Mokrysz, Prezes Zarządu Mokate SA
Wywiady Poradnika Handlowca
X