Jesteś tutaj

Karolina Karolczak, Dyrektor Marketingu Handlowego Agros-Nova Sp. z o.o.

„Poradnik Handlowca”: W dotarciu do konsumenta istotną rolę odgrywa współpraca pomiędzy producentem a detalistą. Na czym koncentrujecie współpracę z niezależnymi detalistami?

Karolina Karolczak: Retail is detail. Jest to hasło przewodnie naszych działań Trade Marketingowych, rozumiemy je jako zaproponowanie oferty zgodnej z potrzebami PSD. Bardzo ważna jest personalizacja oferty, czyli jej dopasowanie do potrzeb, formatu sklepu oraz specyfiki konsumenta odwiedzającego dany punkt. Firmie Agros-Nova zależy na tym, aby każdy sklep mógł odnaleźć w naszej ofercie promocje atrakcyjne dla konsumentów, którzy go odwiedzają. Celem ścisłej współpracy jest zwiększenie zysków detalisty.

Na jakiej podstawie decydujecie o ofercie dedykowanej do detalu?

Działania Trade Marketingowe budujemy na podstawie kilku zmiennych:

● sezonowość poszczególnych kategorii,

● wsparcie ATL dedykowane do marek oraz wprowadzenie nowości na rynek.

Powyższe cele przekładamy na konkretne działania w PSD. Na podstawie powyższych czynników tworzymy kalendarz Trade Marketingowy, który jest zgodny ze strategią firmy.

W waszym portfolio znajdują się soki, nektary, napoje, produkty dżemowe i pomidorowe, zupy, dania gotowe oraz warzywa konserwowe. Przy tak dużej ofercie, jaki asortyment wspieracie w okresie Wielkanocy?

Dzięki naszej ofercie asortymentowej konsument zawsze może znaleźć produkty, które wzbogacą wielkanocny stół. Przed Świętami Wielkanocnymi prowadzimy działania umożliwiające każdemu konsumentowi znalezienie w jednym miejscu kompletnej oferty wielkanocnej, dlatego też w okresie przedświątecznym szczególny nacisk kładziemy na ekspozycje z całym asortymentem Agros-Nova, wzbogacone materiałami POS, dedykowane kluczowemu w tym okresie asortymentowi. Marką kojarzącą się jednoznacznie ze świętami jest marka Krakus.

W oparciu o jakie czynniki promujecie produkty?

Decyzja o narzędziach oraz mechanizmach promowania produktów odbywa się na podstawie następujących czynników:

● analiza aktywności TMC w odniesieniu do efektywności promocji, w ujęciu jakościowym i ilościowym.

● badania dla kategorii produktowych AN oraz analiza grup zakupowych.

Celem analiz/badań jest jak najefektywniejsze zarządzanie promocjami w odniesieniu do zwyczajów zakupowych konsumenta oraz zmiennych promocyjnych tożsamych dla samej kategorii. Zależy nam na tym, aby dostarczyć rekomendacje poszczególnym klientom w odniesieniu do mechanizmów promocyjnych, które przełożą się na wzrosty w okresie promocji. Krótko mówiąc – na określony asortyment działają określone rodzaje promocji, a na inny nie.

W bieżącym roku jako pierwsi w Polsce wprowadziliście na rynek nektary bez dodatku cukru. W jaki sposób promujecie produkt w miejscu sprzedaży?

Podczas promocji w miejscu sprzedaży zwracamy uwagę na dwie zmienne: odpowiednie ustawienie w kategorii oraz wsparcie materiałami POS, dzięki którym komunikujemy innowacyjność tego asortymentu.

Dziękujemy za rozmowę.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Sklepy spółdzielni „Samopomoc Chłopska” chcąc skutecznie konkurować stale modernizują się, oferują wysokiej jakości towary z branży artykułów spożywczych, w znacznej części z własnej produkcji.

 

Myślę, że kategoria cydrów ma szansę stać się hitem nie tylko tego jednego sezonu, ale jeszcze wielu następnych. Na pewno jest miejsce na cydr na polskim rynku. To widać. Obok piwa i wina – cydr ma swoją wyraźną specyfikę. Jest lekki, przyjemnie się go pije, zarówno na grillu, jak i w klubie czy w restauracji, a także w miłym gronie znajomych w domu. Pełnia szczęścia! No i mamy z czego te cydry robić...

Więcej w kategorii

X