Advertisement

zakupy

Czy łatwo odwieść klienta od zakupu mówiąc mu, że w innym sklepie ten sam produkt można kupić taniej? Zależy to od kategorii omawianego asortymentu – w części przypadków cena nie okazuje się najważniejszym wyznacznikiem, bardziej liczą się jakość lub przyzwyczajenia zakupowe.

Status związku wpływa na decyzje zakupowe i towarzystwo, w jakim Polacy robią zakupy spożywcze. Samotni Polacy, zwłaszcza mężczyźni, chętnie korzystają z listy zakupów, co pozwala im kontrolować budżet i opierać się promocjom. Z kolei pary wolą kupować razem. Tylko jedna na cztery robi zakupy oddzielnie, twierdząc, że tak jest sprawniej lub wygodniej.

Niedzielny zakaz handlu ma niemal tyle samo zwolenników, co przeciwników. Przez wprowadzenie ograniczenia handlu Polacy nie kupują mniej, a wolny czas w ostatnim dniu tygodnia spędzają przed telewizorem lub na świeżym powietrzu – takie wnioski płyną z badania zrealizowanego przez Havas Media Group.

Zakupy, zwłaszcza produktów pierwszej potrzeby, chcemy robić szybko i wygodnie, ale też inteligentnie. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez PAYBACK, co czwarty Polak wybiera sklepy położone najbliżej domu.

Według ostatnich badań przeprowadzonych przez Instytut GfK spadają oczekiwania gospodarcze i dochodowe, co wiąże się ze spadkiem wzrostu gospodarczego. Wzrasta natomiast wśród Polaków skłonność do robienia zakupów. 

70% klientów na promocyjne zakupy wybiera się do tradycyjnych sklepów, mimo posiadania nieprzerwanego dostępu do Internetu. 

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Paysafecard ponad jedna czwarta Polaków rezygnuje z zakupów online. 

Przeciętne gospodarstwo domowe kupuje rocznie blisko 6 kg świeżych ryb. Według danych Panelu Gospodarstw Domowych GfK w skali roku Polacy przeznaczają na zakup ryb świeżych ponad 1,4 miliarda złotych. 

Jakie są zwyczaje zakupowe Polaków? Grupa On Board przy udziale ekspertów z Krajowej Izby Gospodarczej, Polskiej Izby Handlu oraz firmy badawczej SW Research, wzięła pod lupę m.in. decyzje zakupowe Polaków i sprawdziła, czym kierujemy się wybierając produkty z różnych segmentów m.in: kosmetyków czy artykułów spożywczych.

X

Przeczytaj również