woda

Sklepowe półki uginają się od różnego rodzaju wód butelkowanych. Na ich opakowaniach pojawiają się napisy: mineralna, źródlana, stołowa. Co one oznaczają? Które z tych wód są naturalne i bardziej wartościowe? Warto wiedzieć, czym się różnią, żeby wybrać tę najodpowiedniejszą dla siebie.

Marka Mama i ja wprowadza na rynek nową odsłonę niegazowanej wody źródlanej dedykowanej dzieciom i kobietom w ciąży. Woda dostępna będzie w poręcznych butelkach w trzech różnych pojemnościach do wyboru – 330 ml, 500 ml i 1,5l w nowej, delikatnej szacie graficznej. 

W 2015 r. statystyczny Polak wypił 131 l wody butelkowanej. To o 4,6 l więcej niż w 2014 roku. 

Polacy rocznie wypijają niemal 3 mld litrów wody, w tym wód smakowych. To najpopularniejszy napój bezalkoholowy, choć na rynku wartym łącznie 12 mld zł najbardziej wartościową kategorią są napoje gazowane. Rynek po stagnacji w ostatnich latach notuje niewielki wzrost, a upalne lato może jeszcze bardziej poprawić wyniki. Z uwagi na rosyjskie embargo potanieć mogą soki jabłkowe.

Silna konkurencja producentów, nasycony rynek i coraz większa popularność picia wody doprowadziły w ostatnich latach do spadków na rynku soków i napojów owocowych – ocenia Marek Sypek, prezes spółki Agros-Nova. Co ciekawe, w ubiegłym roku największe problemy miały marki najtańsze.

X