Tesco Polska

Tesco zwolni ponad 2,1 tys. osób. Pracę w ramach zwolnień grupowych stracą począwszy od sierpnia 2019 r. osoby zatrudnione w czterech hipermarketach sieci: w Żarach, Gliwicach, Rzeszowie i Tychach.

Działania Tesco w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu zostały docenione przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Tesco jako jedyna sieć handlowa znalazła się w pierwszej 10 opublikowanego Rankingu Odpowiedzialnych Firm.

Tesco jest jednym z pionierów walki z marnowaniem żywności. Sieć rozpoczęła właśnie nowy program „Duża pomoc dla małych przyjaciół”, w ramach którego organizacje pozarządowe i instytucje publiczne zajmujące się zwierzętami, mogą zgłosić się do supermarketów Tesco w całym kraju i odebrać żywność nadającą się do spożycia przez zwierzęta: owoce, warzywa, nabiał, mięso i pieczywo. Wszystko za darmo, wystarczy zorganizować transport.

Tesco poinformowało o planach zamknięcia 32 nierentownych sklepów. To część planu zmniejszania kosztów operacyjnych i poprawy konkurencyjności i zyskowności polskiego biznesu.

Polska jest jedynym krajowym rynkiem, na którym sieć Tesco nie osiąga zysku. Dyrektor generalny przyznał, że jeśli wyniki nie poprawią się, nie wykluczone jest wycofanie się z polskiego rynku.

Firma Tesco Polska poinformowała swoich pracowników o przyspieszeniu realizacji planów biznesowych w zakresie redukcji kosztów operacyjnych i podniesienia konkurencyjności. Sieć potwierdziła plan likwidacji 13 przynoszących straty sklepów.

Tesco zamknie 3 sklepy w Polsce. Obiekty w Warszawie, Kaliszu i Wrocławiu zostaną zlikwidowane, ponieważ przynoszą straty. Część zatrudnionych w nich osób znajdzie pracę w innych placówkach sieci.

U większości Polaków jedzenie przywołuje miłe wspomnienia lub kojarzy się z ukochanymi osobami. Według badania, przeprowadzonego na zlecenie Tesco Polska, 81,8% badanych ma wspomnienia z dzieciństwa związane z przygotowaniem potrawy przez ukochaną osobę.

Tesco Polska zamyka 18 swoich placówek. Obiekty zostały uznane za nierentowne. W celu ograniczenia zwolnień planuje się przeniesienie pracowników do innych sklepów sieci oraz na inne stanowiska.

Ponad 30 proc. Polaków wyrzuca żywność co najmniej raz na tydzień, a ponad 10 proc., czyli nawet 4 milionom osób zdarza się to codziennie – wynika z badań zleconych przez Tesco Polska. W podziale na kategorie wiekowe najmniej korzystnie wypadają ludzie młodzi. Dobrą wiadomością jest fakt, iż 9 na 10 osób chce zmienić swoje negatywne przyzwyczajenia.

Strony

X