Nielsen

Badania firmy Nielsen w Polsce udowodniły, że aż 70% decyzji zakupowych zapada przed półką sklepową. Wynika z tego, że duży wpływ na ostatni etap podróży produktu od producenta do koszyka klienta ma merchandising.

W czasach, gdy konkurencja w branży FMCG jest tak duża, producenci prześcigają się we wprowadzaniu na rynek kolejnych nowości. Pierwsza edycja nielsenowskiego raportu Breakthrough Innovation Poland pokazuje, że jest to dobra droga, a konsumenci potrafią docenić innowacyjne podejście.

Tytułowe pytanie powinniśmy zadać sobie po lekturze wyników najnowszego badania TRM Nielsen. Z jednej strony mogą one cieszyć branżę, bo zaledwie 2% niezależnych handlowców przewiduje zamknięcie sklepu w najbliższych 5 latach. Z drugiej, muszą dać sporo do myślenia osobom decyzyjnym w sieciach franczyzowych – tylko 13% procent badanych rozważa dołączenia do franczyzy (w jakiejkolwiek formule).

Z ogromną satysfakcją pragniemy podzielić się pierwszymi danymi z tegorocznego badania prasy handlowej, zrealizowanego przez wiodącą światową agencję badawczą NIELSEN – TRM listopad 2019. Tegoroczne badania wzorem lat ubiegłych miały charakter syndykatowy, czyli realizowane były wspólnie z dwoma międzynarodowymi koncernami branży FMCG. Badania przeprowadzono we wrześniu i październiku bieżącego roku na reprezentatywnej próbie sklepów (N=1006), wylosowanych z należącej do firmy NIELSEN bazy sklepów, która odzwierciedla strukturę panelu handlu detalicznego w Polsce. Badanie zostało zrealizowane najbardziej wiarygodną metodą wywiadów face to face, czyli bezpośrednich rozmów z okazywaniem okładek i winiet badanych tytułów prasy handlowej. Maksymalny błąd pomiaru próby wynosi 2 p.p.

Już blisko 40% Polaków interesuje się produktami ekologicznymi i naturalnymi. Są to również mieszkańcy mniejszych miejscowości. Swą przygodę zaczynają od produktów spożywczych, sięgając kolejno po kosmetyki i chemię domową. Wiąże się to najczęściej z ważnymi momentami w ich życiu lub pod wpływem trendów. Wybór takich produktów to dla nich kolejny “mały gest” na rzecz środowiska, jednak wciąż poszukują wiedzy w tym zakresie.

Sprzedaż napojów spirytusowych rośnie – informuje Dziennik Gazeta Prawna. Z danych Nielsena za pierwsze półrocze br. wynika, że wzrost wolumenowy kształtuje się na poziomie 6,7% rok do roku.

Piwa bezalkoholowe, wina musujące oraz wina aromatyzowane ­– to trzy kategorie na rynku alkoholi w Polsce, które zaliczyły w 2018 r. największy wzrost sprzedaży. W okresie od maja 2018 r. do maja 2019 r. Polacy wydali na alkohol ponad 35 mld zł – wynika z danych Nielsena, opublikowanych na łamach Rzeczpospolitej.

Można zauważyć, że trend healthy rozwija się i samo mówienie o tym, że produkt nie zawiera wybranych składników czy niezdrowych elementów już nie jest nowością czy wyróżniającym się elementem propozycji. Healthy 2.0. – nowa fala omawianego trendu, idzie w kierunku wzbogacenia, wygody i odkrywania lokalnych składników na nowo.

W ostatnim roku zaszły liczne zmiany na rynku piwa. Wciąż pojawiały się nowe browary, a kupujący mogli wybierać spośród 853 nowości, jednocześnie doszło do konsolidacji na rynku producentów. Według Nielsena w 2018 r. na rynku działało 318 browarów, przy czym mówimy tutaj o sprzedaży detalicznej. Jest to o 43 więcej niż rok wcześniej.

Coraz większą rolę w handlu będą odgrywać technologie, które z jednej strony usprawnią proces zakupowy, z drugiej spowodują lepszą personalizację ofert dla poszczególnych konsumentów. Sprzedawcy będą też więcej inwestować w segment zdrowej żywności, bo konsumenci coraz większą wagę przywiązują do pochodzenia i jakości produktów, oczekując od nich certyfikatów bio czy zrównoważonego rolnictwa. Podstawowymi trendami staną się convenience i wielokanałowość.

Strony

X