Kosmetyki

71% – o tyle w ciągu minionego roku wzrosła wartość polskiego rynku ekologicznych kosmetyków. Na ten wynik paradoksalnie największy wpływ mieli konsumenci, którzy na co dzień nie są wrażliwi na ekologię, ochronę środowiska czy niezdrowe składniki, ale skłonni są testować nowości i zmieniać swoje nawyki. Takie dane płyną z ostatnich badań Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.

Od kilku lat sukcesywnie umacnia się na świecie trend wege – potwierdzają to wyniki zapytań w wyszukiwarce Google. Ich liczba zwiększyła się w ciągu ostatnich 5 lat ponad dwukrotnie. Rośnie zainteresowanie nie tylko wegetariańskimi i wegańskimi produktami żywnościowymi, ale także kosmetykami. Są one oznaczane np. specjalnym znakiem jakości V-Label. Niektóre wyroby są również sygnowane certyfikatem halal – z myślą o krajach islamskich.

Udział w międzynarodowych targach kosmetycznych, szkolenia i spotkania z potencjalnymi kontrahentami – czekają na 10 polskich firm, które Polska Agencja Inwestycji i Handlu zabrała na misję biznesową do trzech krajów Azji Południowo-Wschodniej. Biznes znad Wisły ma okazję do m.in. nawiązania perspektywicznej współpracy z wiodącymi w regionie sieciami handlowymi.

Producenci kosmetyków muszą obecnie nieco ostrożniej używać haseł takich jak „ekologiczny”, „wegański”, „hipoalergiczny” czy „nie zawiera parabenów”. Od 1 lipca na etykietach nie powinny znajdować się informacje o właściwościach artykułów, które nie są poparte stosownymi badaniami. Za ich zamieszczanie grożą kontrole i ewentualne kary finansowe.

Polacy coraz chętniej świętują Walentynki i choć większość z nas ma do nich neutralny stosunek, niemal 70% chce z tej okazji wręczyć upominek. Najczęściej planujemy wydatki w przedziale od 50 do 200 zł – wynika z badania SW Research przeprowadzonego na zlecenie firmy Wyjątkowy Prezent.

Trend na ekologiczne i naturalne produkty jest obecny na rynku od kilku lat i nic nie wskazuje, aby miał z niego szybko zniknąć. Podczas gdy w branży spożywczej trend ten jest na etapie pewnej dojrzałości i dotyka przy tym szeroko rynku „mainstreamowego”, to w branży kosmetycznej umiejscawiamy go jeszcze na etapie szybkiego dojrzewania.

Po niemal dwóch latach od rozpoczęcia prac legislacyjnych, ustawa o produktach kosmetycznych z dnia 4 października 2018 r. została opublikowana w Dzienniku Ustaw RP. Ustawa obowiązywać będzie od 1 stycznia 2019 r. Celem nowej ustawy jest zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa konsumentów poprzez zwiększenie nadzoru nad produktami kosmetycznymi.

Według ekspertów Santander Bank Polska rynki azjatyckie, w tym głównie chiński, będą kluczowe dla dalszego rozwoju krajowych firm kosmetycznych. Chiny są dużą szansą z racji rosnącego popytu i siły nabywczej konsumentów, ale także dlatego, że państwo to bardzo wyraźnie otworzyło się na towary z zagranicy. Świadczą o tym m.in. zakończone właśnie targi China International Import Expo (CIIE) – pierwsze w historii targi dla firm zainteresowanych importem.Właśnie podczas tej imprezy  wystawcy kosmetyczni byli jednymi z najbardziej obleganych.

Sieć sklepów Biedronka wraz z Colgate-Palmolive Poland włączają się w edukowanie najmłodszych w kwestii pielęgnacji jamy ustnej. Właśnie pojawił się we wspomnianych sklepach zestaw edukacyjny dla dzieci. W komplecie znajdują się: pasta do zębów, szczoteczka do zębów, kalendarzyk mycia zębów oraz ulotka informacyjna.

W 2017 r. obroty sektora sprzedaży bezpośredniej wyniosły 3,3 mld zł, oznacza to wzrost o 4,6 proc. rok do roku. Z danych Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej wynika, że 56 proc. stanowiły kosmetyki, a 92 proc. transakcji zrealizowano indywidualnie.

Strony

X