inwestycje

Polski eksport wzrósł od przystąpienia do Unii Europejskiej czterokrotnie, a jego nadwyżka nad importem osiągała w ostatnich trzech latach aż 70-80 mld zł, jednak za dynamiczny wzrost odpowiadają głównie lokalne spółki-córki globalnych koncernów, a nie firmy z polskim kapitałem – to wniosek z raportu Banku Pekao przedstawionego na warszawskiej konferencji CEO Summit.

Panattoni Europe ponownie stawia na rynek legnicki. Deweloper rozpoczął prace nad pierwszym nowoczesnym centrum dystrybucyjnym w rejonie Legnicy o planowanej powierzchni ponad 100 tys. mkw. Platforma ma już pierwszego najemcę, dla którego realizowanych jest 23,3 tys. mkw. w ramach jednego obiektu.

Indeks atrakcyjności inwestycyjnej w handlu detalicznym (Global Retail Attractiveness Index, GRAI) opracowywany przez Union Investment mierzy atrakcyjność rynków handlu detalicznego w 17 krajach Europy, Ameryki Północnej i regionu Azji i Pacyfiku. Polska jest drugim najatrakcyjniejszym rynkiem nieruchomości handlowych w Europie, za Portugalią, ale przed Czechami, Niemcami i Hiszpanią.

Kraje regionu CEE sfinalizowały transakcje nieruchomościowe o wartości 13,23 mld euro. Inwestycje na polskim rynku nieruchomości komercyjnych rosły już czwarty rok z rzędu, kończąc 2018 r. wynikiem 7,2 mld euro. To prawie o 2,2 mld euro wyższy rezultat niż w do tej pory najlepszym 2006 r.

Średnie i duże przedsiębiorstwa w Polsce zapowiadają odważne zwiększenie inwestycji w bieżącym roku. Priorytetem jest rozbudowa parków maszynowych. Takie wnioski płyną z badania firmy Grant Thornton.

Mondelēz International w dniu 4 grudnia br. poszerzył swą działalność w Polsce o kolejną inwestycję. Firma rozbudowała Centrum Badań, Rozwoju i Jakości w Bielanach Wrocławskich o pilotażową fabrykę Gum do Żucia i Cukierków.

Indykpol rozbuduje zakład produkcyjny w Olsztynie, a koszty inwestycji szacuje na co najmniej 120 mln zł. Warmińsko–Mazurska Specjalna Strefa Ekonomiczna przyznała spółce wsparcie na realizację inwestycji.

Grupa Maspex zrealizowała program inwestycyjny – objął on rozbudowę zakładów, automatyzację centrów logistycznych, a także większe przetwórstwo owoców i warzyw – co jest dedykowane otoczeniu rolnemu, firmom i grupom produkcyjnym, z którymi Maspex współpracuje w zakresie dostawy produktów.

Małgorzata Lubelska, Członek Zarządu i Dyrektor Marketingu Grupy Żywiec oraz Tomasz Klima, Dyrektor Arcyksiążęcego Browaru w Żywcu, w obecności Burmistrza Miasta Żywca Antoniego Szlagora i władz lokalnych, zainaugurowali uruchomienie nowej linii do produkcji piw bezalkoholowych. Inwestując ponad 11 mln zł w nową technologię, Grupa Żywiec kontynuuje strategię rozwoju oferty napojów bezalkoholowych.

Analitycy rynkowi szacują, że wartość transakcji na rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce ma wynieść w tym roku około 6 mld euro. Znaczna część tej kwoty ma przypadać na obiekty handlowe, co potwierdzają wyniki za pierwsze półrocze.

Strony

X