Advertisement

firma rodzinna

W siódmej edycji Barometru Firm Rodzinnych, przygotowanego przez KPMG przedsiębiorcy z 26 europejskich krajów wyrażają opinie na temat kondycji ich rodzinnych biznesów, planów na przyszłość oraz stojących przed nimi wyzwań.

Bydgoskie centrum handlowe „Drukarnia” zamierza przyciągać do swojego obiektu małe rodzinne firmy. Chce w ten sposób obejść ograniczenie handlu w niedziele, które pozwala otwierać sklepy, w których za kasą stoi właściciel.

Prawie jedna trzecia mikro-, małych i średnich pracodawców (bez tych, którzy nie zatrudniają żadnej osoby) to firmy rodzinne, z czego 40 proc. to mikroprzedsiębiorstwa, 46 proc. małe firmy, a 14 proc. średnie - wynika z badania Konfederacji Lewiatan. Tworzą one ponad 18 proc. całości PKB, a 25 proc. PKB wytwarzanego przez sektor przedsiębiorstw. Pracuje w nich 24 proc. zatrudnionych w całym sektorze przedsiębiorstw.

X