Deloitte

Dyrektorzy finansowi (CFO) w Polsce mają mniejszą skłonność do podejmowania ryzyka niż CFO z regionu. Częściej spodziewają się także wzrostu kosztów, spadku rentowności i marż operacyjnych. Jak zauważają autorzy badania „Central Europe CFO Survey 2019” przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte, opinie dotyczące rozwoju gospodarczego i niepewności finansowej firm w Polsce są spolaryzowane.

Najpopularniejszym miejscem robienia przedświątecznych zakupów są wciąż sklepy stacjonarne, z których skorzysta większość Polaków. Jak wynika z badania firmy doradczej Deloitte „Zakupy świąteczne 2018” z roku na rok Polacy dostrzegają coraz więcej zalet kupowania w sieci. Nie dotyczy to jednak artykułów spożywczych. Sklepy stacjonarne są najbardziej popularnym wyborem przy kupowaniu żywności.

Święta Bożego Narodzenia to dla Polaków wyjątkowy, spędzony z rodziną i przyjaciółmi czas, na którym oszczędzać nie zamierzają. Jak pokazuje dwudziesta pierwsza edycja międzynarodowego badania „Zakupy świąteczne 2018”, przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte, w tym roku na prezenty, żywność oraz spotkania z najbliższymi zamierzamy przeznaczyć średnio 1168 zł, czyli o 6% więcej niż wydaliśmy rok temu.

Jak wynika z globalnego badania firmy doradczej Deloitte „Leadership: Driving innovation and delivering impact. The Deloitte Global Chief Procurement Officer Survey 2018” pod wpływem nowoczesnych technologii model zakupów przechodzi intensywny okres zmian. Najważniejszym priorytetem dla dyrektorów działu zakupów (CPO) w Polsce i na świecie pozostaje redukcja kosztów oraz zarządzanie ryzykiem łańcucha dostaw.

Jak wynika z najnowszej edycji raportu „Health & Wellness Progress Report”, przygotowanego przez organizację The Consumer Goods Forum przy współpracy z firmą doradczą Deloitte, w ubiegłym roku na świecie zmieniono skład 33,7 tys. produktów, tak aby miały bardziej pozytywny wpływ na zdrowie klientów.

Badania przeprowadzone na skalę międzynarodową objęły poglądy kadry dyrektorskiej w zakresie gotowości na wpływ czwartej rewolucji przemysłowej na społeczeństwo, strategię, siłę roboczą i inwestycje technologiczne.

Jak pokazuje dwudziesta edycja międzynarodowego badania „Zakupy świąteczne 2017” przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte, w tym roku wśród Polaków zwycięży rozsądek. Na prezenty, jedzenie oraz spotkania z najbliższymi zamierzamy wydać średnio 882 zł, czyli tylko o 2 proc. więcej niż wydaliśmy rok temu. 

Odpowiedni dobór asortymentu i ustalenie poziomu cen należą do podstawowych sposobów zwiększenia przychodów. Często niedocenianym narzędziem jest wspieranie sprzedaży działaniami marketingowymi.

W zależności od tego, czy placówka handlowa znajduje się w lokalizacji biurowej, w osiedlu mieszkaniowym, czy w ruchliwym centrum miasta, profil odwiedzających ją klientów może być zróżnicowany. Klienci mogą się różnić wrażliwością na poziom cen, preferencjami produktowymi, a nawet oczekiwaniami wobec standardu i sposobu obsługi w sklepie.

Badanie Delloite: Niemal każdy ankietowany (95 proc.) podczas robienia zakupów lub podejmowania decyzji o wyborze usługi zwraca uwagę na to, czy wymaga się od niego podania danych osobowych. Podając je, najbardziej obawiamy się natarczywego dzwonienia telemarketerów (55 proc.) oraz tego, że ktoś się pod nas podszyje (50 proc.). Blisko połowa badanych darzy ograniczonym zaufaniem firmy i instytucje, które zbierają dane osobowe swoich klientów – 45 proc. sądzi, że firmy potrzebują tych danych po to, by następnie sprzedać je innym podmiotom.

Strony

X

Przeczytaj również