badanie opinii

Mimo iż co trzeci Polak uważa, że obecna sytuacja ekonomiczna w Polsce jest gorsza niż rok temu, a ponad połowa respondentów uważa, że w ciągu najbliższych miesięcy Polskę dotknie recesja, Polacy należą do najbardziej optymistycznych Europejczyków w zakresie oceny sytuacji ekonomicznej – tak wynika z badania 2019 IRIS Financial Confidence Survey, którego polską część przeprowadziła agencja ARC Rynek i Opinia.

Najnowsza analiza Instytutu Badawczego ABR SESTA i firmy Syno Poland wykazała, że aż 91% pełnoletnich Polaków pije piwo. Najwięcej osób sięga po napój z alkoholem – 75%.

Jesień to niekwestionowany sezon czekoladowych słodkości – dłuższe wieczory i powrót do codziennych obowiązków jak szkoła czy praca sprawiają, że sięganie po drobną przekąskę jest coraz częstsze. Jak pokazują dane agencji Nielsen, w drugiej połowie 2018 roku wartość sprzedaży batonów i wafli wzrosła o odpowiednio 7,9% i 3,5% w stosunku do analogicznego okresu w 2017 roku. Widząc zainteresowanie słodyczami, ETi zapytało Polaków o zwyczaje związane z ich konsumowaniem.

Polacy lubią szukać oszczędności i uwielbiają obniżki. Ponad połowa rodaków kupuje głównie na promocjach, dwóch na pięciu nie zaparkuje jeśli trzeba będzie za to zapłacić – wynika z badania „Zwyczaje finansowe Polaków” przeprowadzonego przez Quality Watch dla BIG InfoMonitor.

¾ Polaków przygotowuje domowe przetwory na zimę. To aż o 26 punktów procentowych więcej niż w roku ubiegłym – tak wynika z badania Barometr Providenta. Robimy przetwory, ponieważ cenimy ich niepowtarzalny smak. Lubimy rodzinne tradycje i nabyte przyzwyczajenia. Chcemy być oszczędni, a także przywiązujemy wagę do zdrowego stylu życia i ekologicznych produktów. Co ciekawe, najczęściej to ludzie młodzi, w wieku 15-24 lat, deklarują przywiązanie do rodzinnych rytuałów. Najchętniej w słoikach zamykamy ogórki oraz owoce.

Bez względu na sezon, zakupy są najczęściej planowane w niedziele oraz w poniedziałki. Najrzadziej zdarza się to w piątki i w soboty. Gazetki sieci dyskontowych zwyciężają na etapie planowania wizyt w sklepach, co w dużej mierze związane jest z dużą częstotliwością ich ukazywania się.

Handel rozwija się bardzo dynamicznie, a wraz z nim zmienia się też sposób, w jaki robimy zakupy. Zapytaliśmy o to Polaków. Chcemy poznać ich upodobania i zwyczaje: do jakich sklepów najczęściej chodzą? Jak często? Ile wydają pieniędzy? Odpowiedzi na te pytania znalazły się w wynikach najnowszego badania PAYBACK Opinion Poll.

Na nasze dobre samopoczucie nieoceniony wpływ mają tzw. małe przyjemności. Wyniki badania „Lody oczami Polaków i Włochów” pokazały, że jedną z nich może być spontaniczne sięganie po mroźne słodkości.

Polacy są prawdziwymi miłośnikami herbaty. Niemal połowa z nas sięga po nią każdego dnia bez względu na porę roku, a co trzeci z Polaków pije ją nawet kilka razy dziennie. Przeciętny obywatel naszego kraju rocznie zaparza aż kilogram liści tego napoju. Coraz częściej sięgamy też po herbaty orientalne. Z zaciekawieniem próbujemy nowości, a nazwy takie jak Rooibos, Assam czy Pu-erh nie są nam już obce. 82% ankietowanych chętnie wybiera także herbatę mrożoną.

Źródło: ciekaweliczby.pl

Według respondentów biorących udział w badaniu panelu Ariadna dla serwisu ciekaweliczby.pl, ceny produktów i usług w Polsce w ciągu ostatniego roku wzrosły. Według 54% badanych ceny „bardzo wzrosły, natomiast dla 33% „trochę wzrosły”. Natomiast tylko dla 8% Polaków ceny produktów i usług zmniejszyły się. 5% badanych nie odczuło różnicy.

Strony

X