Jesteś tutaj

Druga odsłona projektu artystycznego „Czarna Polana”

Żubrówka Czarna już po raz drugi stała się inspiracją do stworzenia artystycznego projektu. W tej edycji swoje siły połączyli: Muniek Staszczyk, Tomasz Bagiński, Michał Łojewski oraz projekt muzyczny Albo Inaczej. Premiera projektu przypada na dziś, tj. 12 kwietnia, w kanałach społecznościowych marki Żubrówka Czarna.

„Każdy z nas ma swoją naturę. I jest też natura, którą ma każdy z nas” - pod tym hasłem startuje druga już edycja Czarnej Polany, projektu artystycznego pod mecenatem Żubrówki Czarnej. Tytułowa Czarna Polana jest miejscem dialogu, w którym spotykają się różne dziedziny sztuki, a na bazie ich współpracy rodzą się dzieła inspirowane relacją człowieka z naturą.

Jesteśmy niezwykle dumni mogąc przedstawić drugą odsłonę projektu „Czarnego Polana”, nad którym mecenat artystyczny objęła Żubrówka Czarna – mówi Monika Grudniak, Junior Brand Manager marki. – Jesteśmy przekonani, że opowieść o relacji człowieka z naturą, zachęci wszystkich do refleksji nad tym, jak wygląda nasza współczesność i jakie miejsce powinna w niej zajmować natura.

W drugiej edycji projektu, inspirowanego historią marki Żubrówka Czarna, twórcy poruszają problem technologii, mediów społecznościowych i otaczających nas innowacji. Stanowią one barierę między człowiekiem, a naturą - zarówno naszą własną, jak i tą wokół nas. By opowiedzieć tę historię, na Czarnej Polanie spotkali się legendarny muzyk i wokalista – Muniek Staszczyk, światowej sławy reżyser i animator – Tomasz Bagiński, projektant Michał Łojewski, twórca innowacyjnej marki odzieżowej UEG oraz projekt muzyczny Albo Inaczej.

– Czarna Polana od początku była projektem, która ma na celu łączyć ludzi z bardzo różnych światów – komentuje Tomasz Bagiński. – Dla mnie jest to tak naprawdę miejsce dialogu, gdzie spotykają się ludzie o różnej wrażliwości, o różnych wartościach, a na Czarnej Polanie są w stanie usiąść i ze sobą porozmawiać, kooperować. Dlatego już drugi rok z rzędu łączymy artystów z różnych dziedzin i próbujemy stworzyć coś zupełnie nowego.

W nowej odsłonie projektu „Czarna Polana” znowu zobaczymy teledysk autorstwa Tomasza Bagińskiego. Tym razem jednak jego motywem przewodnim jest pytanie, czy w natłoku technologii, zwykły człowiek potrafi jeszcze znaleźć czas, aby cieszyć się otaczającą go naturą i innymi ludźmi. Tytułowa Czarna Polana jest metaforą miejsca, gdzie technologia traci swoją władzę nad człowiekiem, nadal pozostając częścią jego życia. Za warstwę muzyczną klipu odpowiedzialna była ekipa Alkopoligamii w ramach projektu Albo Inaczej. Jest to wyjątkowy koncept muzyczny, w którym klasyka polskiego rapu ujęta zostaje w ramy zupełnie nowych aranżacji - jazzowych, popowych lub elektronicznych. Do przekazania idei Czarnej Polany wykorzystano utwór „Co to za miejsce?” z debiutanckiej płyty donGURALesko z 2002 roku. Opowieść o szarości i coraz większym tempie życia oraz refleksji nad sensem naszej egzystencji wyśpiewał w rockowej wersji Muniek Staszczyk, obecny na muzycznej scenie od ponad 35 lat. Wokalista, autor tekstów i lider T.Love wystąpił także w samym teledysku.

„Czarna Polana” to jednak nie tylko sfera muzyczna i wizualna. W tym roku projekt ma o wiele szerszy zakres, a jego idea rozszerza się także na kolekcję ubrań polskiej marki UEG. Michał Łojewski, projektant i założyciel UEG, przygotował limitowaną kolekcję ubrań inspirowanych naturą. Jej design nawiązuje do struktury spękanego węgla drzewnego. Szczeliny w węglu symbolizują płynącą przez Puszczę Białowieską wodę oraz dodany do niej w procesie produkcji spirytus pszeniczny. Projekt wspierany też będzie konkursem dla konsumentów zatytułowanym „Czarna Polana pełna nagród”, w którym do wygrania będzie limitowana kolekcja odzieży marki UEG oraz zestawy degustacyjne Żubrówki Czarnej.

Na zakończenie Czarnej Polany planowane jest otwarcie Showroomu w centrum Warszawy przy współpracy z grupą mediową Newonce. Na miejscu będzie można zobaczyć kolekcję UEG, teledysk, spotkać się z twórcami oraz osobiście sprawdzić co zainspirowało twórców do zaangażowania się w projekt.

Kategoria: 

Podobne artykuły

W XIV edycji przygotowanego przez dziennik „Rzeczpospolita” rankingu „Najcenniejsza Polska Marka 2017”, wódka Żubrówka zdobyła najwyższy laur w kategorii napojów alkoholowych, łącznie z piwem.

W corocznym, prestiżowym rankingu magazynu Shanken’s IMPACT, Żubrówka utrzymała drugi rok z rzędu trzecią pozycję wśród globalnych marek wódki, ustępując pola jedynie markom Smirnoff i Absolut.

X