Jesteś tutaj

300 przedstawicieli branży mleczarskiej na Mlekpol Forum 2018

Ponad 300 gości z całego świata przybyło do Jachranki na Mlekpol Forum 2018. Była to okazja do wymiany doświadczeń branżowych i eksperckich oraz ekspozycji najsilniejszych polskich marek mleczarskich.

– W ubiegłym roku odebraliśmy od naszych dostawców 1770 milionów litrów mleka, a w tym roku przekroczymy 1800 milionów litrów. Czujemy się współodpowiedzialni za polski rynek mleka, stąd narodził się pomysł organizacji Mlekpol Forum. Wydarzenie było platformą wymiany doświadczeń,  pogłębienia wiedzy na temat trendów przemysłu mleczarskiego oraz możliwością wysłuchania ekspertów naszej branży, takich jak profesor Andrzej Babuchowski, Prezes Instytutu Innowacji Przemysłu Mleczarskiego – tak Mlekpol Forum podsumował  Edmund Borawski, Prezes SM Mlekpol w Grajewie. 

Mlekpol posiada w swojej ofercie ponad 400 produktów. Konsumenci doskonale znają marki znajdujące się w portfolio Spółdzielni, między innymi  Milko, Mazurski Smak, Maślanka Mrągowska, Rolmlecz, Mleko Zambrowskie, Mlekpol, Białe czy Mleczarnia. Wiele produktów Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol zdobywa uznanie na całym świecie. Kultowe polskie Mleko Łaciate dociera już na 6 kontynentów. Szeroką gamę produktów Mlekpolu można znaleźć m.in. w Chinach, Stanach Zjednoczonych, Izraelu, Algierii, Indonezji czy na Filipinach.

– Ubiegły rok zakończyliśmy najwyższą w historii Spółdzielni wartością eksportu. Wolumen sprzedaży naszych wyrobów poza granice Polski wzrósł o ponad 20%. Zagraniczni konsumenci, chcą - podobnie jak nasi rodacy – spożywać produkty naturalne. Coraz chętniej wybierają wyroby Mlekpolu, powstałe na bazie najlepszego polskiego mleka i słyną z najwyższej jakości.  Około 30%  całej produkcji przeznaczamy  na eksport – wylicza Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Wydziału Handlu Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol w Grajewie.

Podczas Forum Mlekpol zapowiedział dalszy rozwój swojej oferty produktowej i wprowadzenie  kolejnych nowości, w związku z planowanym na 2019 r. zakończeniem budowy  największego Zakładu Produkcji Sproszkowanych Wyrobów Mleczarskich w Mrągowie.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Spółdzielnia mleczarska z Grajewa została sponsorem strategicznym Mistrzostw Polski w kolarstwie górskim.

Dwie nagrody dla produktów Mlekpolu odebrał Dyrektor Zakładu Produkcji Mleczarskiej w Mrągowie Marcin Piwowarczyk,  podczas jednej z największych imprez poświęconych serom w Polsce. Nagrodę Hit serowy specjalne festiwalowe jury przyznało Mlekpolowi za Zestaw Serów Plasterkowych Gouda, a drugą nagrodę – tytuł Twarogowego Króla, za twarogi marki Mazurski Smak, przyznali sami konsumenci.

X

Przeczytaj również