Jesteś tutaj

Rozpoznawalność znaków na etykietach piwa wśród konsumentów

Znaki „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich” i „W ciąży nie piję alkoholu” są bardziej widoczne i lepiej rozpoznawalne przez społeczeństwo niż obowiązkowe ostrzeżenia zdrowotne – wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar/Millward Brown.

Jak wynika z badań, spontaniczna świadomość znaku „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” wśród respondentów wynosi aż 44%, a 17% identyfikuje znak „W ciąży nie piję alkoholu”. Dla porównania, jedynie 4% badanych spontanicznie wymienia obowiązkowe ostrzeżenie dotyczące szkodliwości alkoholu dla kobiet w ciąży i zagrożenia dla kierowców. 13%. Polaków spotkało się ze znakiem „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich”, podczas gdy nikt nie kojarzy obowiązkowego ostrzeżenia przed sprzedażą alkoholu niepełnoletnim.

Dobrowolne stosowanie znaków odpowiedzialnościowych na opakowaniach piwa, w spotach reklamowych, na materiałach promocyjnych i stronach internetowych sprawiło, że są one powszechnie rozpoznawalne. Swoją rolę odegrała też szeroka dystrybucja naklejek „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” oraz „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich” .

Od 2003 r. branża w partnerstwie z policją i samorządami zrealizowała kilka kampanii mających na celu przeciwdziałanie sprzedaży alkoholu nieletnim. Od trzech lat działa platforma „Odpowiedzialny Sprzedawca” dla sprzedawców i właścicieli sklepów z alkoholem, którzy mogą dowiedzieć się, jak asertywnie odmawiać sprzedaży alkoholu nieletnim.

Jako wyraz poparcia dla idei całkowitej abstynencji w okresie ciąży i karmienia piersią branża w 2013 r. zdecydowała się na wprowadzenie znaku „W ciąży nie piję alkoholu”. Uruchomiono program edukacyjny skierowany do kobiet i środowisk medycznych na temat szkodliwych skutków spożywania alkoholu w ciąży i zagrożenia FAS (płodowy syndrom alkoholowy).

W ramach propagowania trzeźwości za kierownicą, branża piwowarska zrealizowała wiele programów edukacyjnych. Miały one na celu m.in. uświadomienie młodym kierowcom jak alkohol wpływa na zdolności motoryczne, promowanie idei trzeźwego kierowcy wśród imprezowiczów, czy zachęcanie do naklejenia znaku „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” na tylnej szybie samochodu.

Źródło i foto: Browary Polskie

Kategoria: 

Podobne artykuły

Europejska branża alkoholowa przyjęła dobrowolne zobowiązanie do umieszczania na opakowaniach napojów procentowych informacji o ich składzie oraz wartości odżywczej. W pracach nad projektem, który 12 marca br. został przestawiony Komisji Europejskiej uczestniczyła The Brewers of Europe, ponadnarodowa organizacja zrzeszająca europejskich piwowarów, do której należy Związek Browary Polskie. 

Grupa Kapitałowa Żywiec S.A. opublikowała półroczne wyniki finansowe. W pierwszej połowie 2018 r. Spółka sprzedała 5,6 mln hektolitrów piwa, podobnie jak w analogicznym okresie 2017 r. Przychody ze sprzedaży wyniosły 1151 mln zł, co oznacza wzrost o 5% w porównaniu do pierwszego półrocza 2017 r. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Grupy w pierwszej połowie 2018 r. wyniósł 176 mln zł w porównaniu z kwotą 174 mln zł w analogicznym okresie 2017 r., co stanowi wzrost o 1,2%.

X