Jesteś tutaj

Przełom w recyklingu czarnego plastiku

Specjaliści firmy Unilever opracowali nową, przełomową technologię, która rozwiązuje problem sortowania i recyklingu czarnego plastiku. Firma udostępni ją wszystkim chętnym.

Czarny plastik od lat stanowi największe wyzwanie dla specjalistów od recyklingu. Powodem jest pigment „carbon black” używany do barwienia butelek, który pochłania wiązki bliskiej podczerwieni wykorzystywanej do sortowania odpadów. W konsekwencji maszyny segregujące nie są w stanie odróżnić czarnego pigmentu, a tony plastiku trafiają do odpadów mieszanych i nie zostają poddane recyklingowi. Nowa technologia opracowana przez Unilever umożliwi odpowiednie sortowanie czarnego plastiku i tym samym włączy go do obiegu zamkniętego.

Unilever jest pionierem badań nad opracowaniem nowej receptury czarnego pigmentu, używanego do produkcji butelek z HDPE (polietylenu o wysokiej gęstości) dla kosmetyków TRESemme i Lynx (Axe). Dzięki zastosowaniu innowacyjnej formuły, pigment stanie się widoczny dla skanera w trakcie sortowania.

W 2019 roku opakowania oparte na nowej metodzie zostaną wprowadzone w Wielkiej Brytanii.

W trosce o ochronę środowiska Unilever postanowił podzielić się innowacyjną formułą z innymi. We współpracy z RECOUP (wiodącym organem w recyklingu tworzyw sztucznych) oraz partnerami w zarządzaniu odpadami przeprowadzono badania. Testy dowiodły, że nowy pigment jest możliwy do wykrycia w zakładach recyklingu materiałów na terenie Wielkiej Brytanii. Przełomowa technologia zostanie także udostępniona innym producentom.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Parlament Europejski poparł wprowadzenie w UE zakazu sprzedaży przedmiotów jednorazowego użytku, takich jak plastikowe sztućce, słomki, talerze czy patyczki higieniczne. Nowe prawo ma zacząć funkcjonować od 2021 r. Wprowadzenie go podyktowane było względami ekologicznymi – produkty z tworzywa sztucznego stanowią 70% odpadów w morzach i oceanach.

Przejęcie przez Unilever holenderskiej marki The Vegetarian Butcher wpisuje się w globalną strategię firmy, która zakłada powiększanie portfolio o marki z kategorii produktów roślinnych. Jest to też odpowiedź na potrzeby współczesnych konsumentów, którzy coraz częściej sięgają po żywność wegetariańską i wegańską.

X