Jesteś tutaj

Polacy poprawiają sobie humor lodami

Lody to sprawdzony sposób Polaków na radzenie sobie ze złym humorem, ale jemy je również w przypływie radości, ważnych chwilach oraz wyjątkowych miejscach – wynika z przeprowadzonego przez markę Koral badania na temat preferencji lodowych Polaków. Niemal wszyscy Polacy, bo aż 92% są zdania, że jedzenie lodów poprawia im nastrój. Na pytanie o uczucia z jakimi kojarzą się lody 9 na 10 respondentów wskazało radość, kolejne miejsca zajęła przyjaźń i miłość.

Lody, szczególnie w Polsce, stały się niemal kultowym deserem kojarzonym z latem, plażą, beztroską i wakacjami. We wspomnieniach Polaków najczęściej pojawiają się jako nagroda po zakończeniu roku szkolnego, ważnym wyjściem z rodzicami do kawiarni i czasem nad polskim morzem. Badania pokazują, że 47% Polaków za wyjątkowy smak sprzed lat uważa właśnie lody śmietankowe na patyku. Dane te pokazują, że lody nie są tylko zwykłą słodką przekąską, ale wywołują u nas wyjątkowe uczucia i przenoszą nas w czasy beztroskiego dzieciństwa.

Zdecydowana większość Polaków lody kojarzy właśnie z uczuciem radości i niemal wszyscy badani uważają, że są doskonałym sposobem na poprawę nastroju. Taką tezę potwierdzają badania przeprowadzane przez Kantar Polska na zlecenie marki Koral. Zdecydowana większość Polaków jest zdania, że jedzenie lodów poprawia im nastrój – taką odpowiedź wskazało 92% ankietowanych. Zapytani o to z jakimi uczuciami kojarzą im się lody (z możliwością wyboru 3 odpowiedzi) najczęściej wymieniali radość (91%). Dla niespełna połowy (47%) lody to przyjaźń, a dla 31% nawet miłość. Pojawiły się też wskazania na uczucie tęsknoty, które z lodami kojarzy się 12% badanych, być może jest to właśnie wspomniana tęsknota za dzieciństwem. Pozostałe, wymieniane spontanicznie uczucia to: przyjemność, relaks, ochłoda, wakacje, szczęście, spokój, wolność, beztroska, ulga, błogość oraz święto. Tylko 1% badanych nie kojarzy lodów z żadnym uczuciem.

Na pytanie z jakim miejscem lub sytuacją kojarzą się Panu(i) lody, najczęstszym wskazaniem był spacer w parku (27%), w drugiej kolejności plaża nad morzem (19%), a w następnej rodzinne spotkania (16%), spotkania ze znajomymi (14%) oraz wieczór w domu (11%). Dla dwudziestolatków jedzenie lodów kojarzy się z przebywaniem ze znajomymi (23%) a dla osób z dziećmi poniżej 18 lat to czas spędzany na spacerach w parku (33%).

Kategoria: 

Podobne artykuły

Lato zbliża się do nas wielkimi krokami. Proporcjonalnie do temperatury rośnie nasza chęć na lody. Warto dowiedzieć się więcej na temat ulubionych, niosących kojące ochłodzenie, słodkości.- Polacy są otwarci na nowości. Chcą próbować niestandardowych połączeń, jednak pozostają przy tym, co najbardziej im smakuje. Dlatego wśród naszych propozycji na lato 2016 znalazło się sporo lodów sorbetowych o smaku owoców egzotycznych, jak Roller i Drill, a także lody Oshee Ice z witaminami i minerałami, które powstały we współpracy z popularną marką Oshee Vitamin – mówi Piotr Gąsiorowski, Dyrektor Marketingu PPL Koral.

W tym roku Wawel i Ferrero zadebiutują na polskim rynku w kategorii lodów – informuje Puls Biznesu. Partnerem firm w tej kategorii będzie Unilever.

X