Jesteś tutaj

Lody śmietankowe najpopularniejsze wśród Polaków.

Na polskim rynku lodowym pojawia się coraz więcej propozycji oryginalnych smaków, a w lodziarniach spotyka się coraz dziwniejsze sposoby „kręcenia lodów”. Tymczasem z badań wynika, że Polacy, jeżeli chodzi o lodowe wybory, są tradycjonalistami. Przed zbliżającymi się wakacjami PPL Koral zapytał, jakie lody najchętniej wybierają Polacy i czym kierują się przy ich zakupie.

Długo utrzymująca się dobra passa pogodowa to niezwykle pracowity czas dla producentów lodów, których zadaniem jest sprostanie popytowi na mrożone desery. Upały sprawiają, że tłumnie chodzimy do lodziarni i sklepów po różne rodzaje lodów, głównie w celu ochłody i poprawy nastroju. W tym roku na polskim rynku, oprócz popularnych lodów rzemieślniczych, pojawia się też mnóstwo nowych marek, które oferują nowości w „innych”, niespotykanych dotąd smakach. Mimo, że chętnie próbujemy nowych propozycji wciąż jesteśmy lodowymi tradycjonalistami, a przeprowadzane co roku przez markę Koral badania udowadniają, że smak Polaków nie tak łatwo zmienić.

W przeprowadzonym badaniu opinii Polacy zadeklarowali, że ich ulubioną formą lodów są zdecydowanie lody gałkowe (30%)  oraz familijne – w dużych pudełkach (29%). Sławne lody na patyku znalazły się na 3 miejscu (18% badanych), a 14% Polaków wskazało rożki. Jednak jak tłumaczą producenci deklaracje na temat ulubionych lodów to jedno, natomiast jeżeli pojawiają się upały i dobra pogoda dopisuje to preferencje nieco się zmieniają i lody impulsowe zdecydowanie mają wtedy pierwsze miejsce, bo ich głównym zadaniem jest szybka ochłoda. Co ciekawe zwolennikami lodów w rożku częściej są osoby poniżej 30 roku życia (21%), z kolei respondenci powyżej 50 roku życia częściej wybierają familijne (40%). Najmniejszą popularnością cieszą się lody w małych opakowaniach (5%), których nie zjemy od razu i nie możemy podzielić się z bliskimi.

Niezmiennie od lat ulubionym smakiem lodów wśród Polaków jest śmietankowy (39%). W drugiej kolejności wybierane są lody czekoladowe – co czwarty Polak wybiera właśnie ten smak (25%). Nieco mniejszy odsetek badanych wskazuje na lody owocowe (23%). W porównaniu do wyników sprzed roku, które przeprowadzała marka Bracia Koral, lider smaku lodów nie zmienił się – w dalszym ciągu ulubionym smakiem jest śmietankowy, jednakże, częściej niż przed rokiem badani wskazywali smak czekoladowy. Lody o smaku owocowym spadły na miejsce trzecie.

Trzy najczęściej wskazywane czynniki, które badani biorą pod uwagę kupując lody to: cena (41%), zawartość naturalnych składników (38%) oraz forma podania (36%). Niemal równie często badani biorą pod uwagę przy wyborze lodów markę (35%) oraz ogólny skład (33%). Mniej istotna jest dla Polaków: pojemność opakowania (23%). Dwudziestolatkowie częściej zwracają uwagę na cenę (60%) i typ lodów (49%) a rzadziej na wykorzystanie naturalnych składników (23%). Z kolei dla osób powyżej 50 roku życia bardziej liczy się marka produktu (40%).

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Polacy spożywają jedynie 4 l lodów rocznie. W Szwecji średnia konsumpcja jest trzy razy wyższa. Ulubionymi smakami w Polsce są tradycyjne waniliowo-śmietankowy, czekoladowy i truskawkowy. Producenci jednak stale poszerzają ofertę smaków i wprowadzają nowe formaty, żeby zwiększać sprzedaż.

Reklama z udziałem kompozytora i piosenkarza będzie promować nowe wersje smakowe lodów. Poprzednikami Zbigniewa Wodeckiego byli m.in. Maryla Rodowicz, Daniel Olbrychski i Dorota Rabczewska, Katarzyna Figura.

X