Jesteś tutaj

Dilmah przeciwdziała ubóstwu na Sri Lance

Herbata Dilmah produkowana na Sri Lance jest tradycyjnie zbieraną herbatę cejlońską. Założyciel firmy Dilmah obserwując cejloński przemysł herbaciany zwrócił uwagę na to, jak małe profity odnosi Sri Lanka z handlu tym produktem. Model CSR stworzony i rozwijany przez Dilmah polega na dawaniu godnej pracy na plantacjach, poprawianiu jej warunków, budowaniu domów dla pracowników, uruchomieniu stacji uzdatniania wody czy dostępu do stałej opieki medycznej i edukacji. Proces produkcyjny herbaty – od zbioru przez paczkowanie i sprzedaż odbywa się w Sri Lance, dając zatrudnienie dla ponad 20 tys. osób. Ponadto założyciel firmy powołał MJF Charity Foundation zapewniającą bezpłatną edukację dzieciom i młodzieży, buduje szkoły, a także dzięki programowi stypendiów daje możliwość kontytuowania nauki na studiach wyższych. Ponadto, celem działań Fundacji MJF jest poprawa warunków życiowych pracowników i ludności – budowa domów, uruchamianie stacji uzdrawiania wody, zapewnia opiekę medyczną. Szacuje się, że co roku beneficjentami działań Fundacji jest blisko 10 tys. osób.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Konsumenci nigdy nie byli tak świadomi i wymagający. Oczekują, że producenci wyeliminują z żywności wszelkie niekorzystne składniki bez uszczerbku dla jej walorów smakowych. Szukają pełnych informacji o produkcie włącznie z danymi o miejscu jego wytworzenia, pozyskiwaniu składników czy procesach produkcyjnych. Przykładają wagę do tego, czy na pewno produkcja odbywa się z poszanowaniem zasad etyki. Chętnie także przyglądają się propozycjom, które są dopasowane do ich stylu życia, pracy, indywidualnej diety czy nawet nastroju.

Ministerstwo Finansów wsłuchało się w głosy producentów e-papierosów oraz nowatorskich wyrobów tytoniowych i opublikowało rozporządzenie, w którym przedstawiono wzory banderoli i sposoby ich umieszczania na opakowaniach. Znaki akcyzowe będą stosowane od początku 2019 r.

X

Przeczytaj również