Jesteś tutaj

Polski gen przedsiębiorczości

Biuro rachunkowe Tax Care przyjrzało się aktualnej skłonności pracujących do zachowań przedsiębiorczych – m.in. podejmowania ryzyka, poszukiwania wiedzy, otwartości na zmiany. W tym celu rozpoczęto badanie „Indeks Przedsiębiorczości”, które pozwoliło ocenić cechy wpływające na potencjał i możliwości rozpoczęcia pracy na własny rachunek.

Jak podaje Główny Urząd Statystyczny, w IV kwartale 2017 r. liczba osób pracujących w naszym kraju wynosiła 16,4 mln i był to trzeci najwyższy wynik w historii badania. Rekordowo niskie bezrobocie (6,6% w marcu br.) oraz trend odchodzenia od pracy na etacie na rzecz krótkoterminowych kontraktów sprzyjają rozwojowi przedsiębiorczości w Polsce.

– Przybywa osób decydujących się na prowadzenie własnej działalności gospodarczej. Miliony Polaków mają już za sobą pierwsze doświadczenia w pracy na własny rachunek. Tworzą potężną grupę społeczną, a jednak rzadko bada się jej nastroje. Przedsiębiorczość jest na tyle ważna, że potrzebuje dobrej diagnozy i profilaktyki – powiedział Adam Głos, Prezes Zarządu Tax Care.

Indeks Przedsiębiorczości Tax Care ocenił nastroje zarówno osób pracujących na etacie, jak i na umowach cywilno-prawnych, a także prowadzących własną działalność gospodarczą. Celem badania jest analiza nastawienia do pracy i podejmowania decyzji biznesowych przedsiębiorców i etatowców w zależności od zmian rynkowych oraz prawnych.

Ankieta ma charakter ogólnopolski, ale ocena sytuacji będzie dotyczyła również poszczególnych regionów. Raport z pierwszej edycji badania zostanie zaprezentowany między innymi podczas warsztatów „Przedsiębiorca 3.0 – pobierz aktualizację”, skierowanych do osób, które szukają pomocy w rozpoczęciu samodzielnej działalności. Spotkanie odbędzie się 7 czerwca 2018 r. w Gdyni.

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Dyrektorzy finansowi (CFO) w Polsce mają mniejszą skłonność do podejmowania ryzyka niż CFO z regionu. Częściej spodziewają się także wzrostu kosztów, spadku rentowności i marż operacyjnych. Jak zauważają autorzy badania „Central Europe CFO Survey 2019” przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte, opinie dotyczące rozwoju gospodarczego i niepewności finansowej firm w Polsce są spolaryzowane.

Źródło: ciekaweliczby.pl

Według respondentów biorących udział w badaniu panelu Ariadna dla serwisu ciekaweliczby.pl, ceny produktów i usług w Polsce w ciągu ostatniego roku wzrosły. Według 54% badanych ceny „bardzo wzrosły, natomiast dla 33% „trochę wzrosły”. Natomiast tylko dla 8% Polaków ceny produktów i usług zmniejszyły się. 5% badanych nie odczuło różnicy.

X