Jesteś tutaj

Advertisement

Polacy chętniej korzystają z wyprzedaży w sklepach stacjonarnych

70% klientów na promocyjne zakupy wybiera się do tradycyjnych sklepów, mimo posiadania nieprzerwanego dostępu do Internetu. Jak podaje raport KPMG, cena nie jest jednak głównym wyznacznikiem wyboru produktów. 40% konsumentów deklaruje, że nawet w czasie obniżek cen istotniejszy jest dla nich asortyment i dobre doświadczenia podczas poprzednich zakupów. Największym zainteresowaniem ze strony klientów cieszą się wyprzedaże posezonowe, w ubiegłym roku skorzystało z nich ok. 40% badanych. Klienci, którzy chętniej korzystają z zakupów droga Internetu w okresie wyprzedaży chętniej wybierali się do sklepów osobiście – 70% z nich . Dni specjalnych promocji, takie jak np. Czarny Piątek przyciągnęły 7% kupujących Asortymentem, który budził największe zainteresowanie wśród klientów „internetowych” w tym czasie było obuwie – 56% konsumentów cyfrowych skorzystało z promocyjnej oferty. Polacy chętnie kupowali też odzież i bieliznę (45% kupujących takie produkty), elektronikę i sprzęt AGD (29%). Najmniejszym zainteresowaniem cieszył się sprzęt sportowy. Z oferty promocyjnej na te artykuły skorzystało 10% kupujących. Tylko 14% badanych dokonało zakupu pod wpływem impulsu. Większość konsumentów cyfrowych kupujących w czasie promocji (63% wskazań) deklaruje, że planowało realizację tych zakupów w sposób przemyślany już wcześniej. Raport KPMG w Polsce pt. „Promocje oczami klienta – czy faktycznie działają?” powstał na podstawie badania zrealizowanego na reprezentatywnej próbie 303 osób metodą CAWI w grudniu 2016 roku. Respondentami badania byli konsumenci cyfrowi, czyli osoby posiadające praktycznie nieprzerwany dostęp do Internetu za pośrednictwem stacjonarnych i mobilnych urządzeń. Zagadnienia badawcze obejmowały między innymi zachowania konsumentów związane z zakupami zrealizowanymi w trakcie trwania promocji, czynniki decydujące o wyborze sprzedawcy i zakupie, sposób realizacji zakupu wraz z czynnościami poprzedzającymi zakup, preferencje w zakresie dostawy i zwrotu zakupionych produktów.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Najnowsze badania pokazują, że pijemy coraz więcej soków, zarówno owocowych jak i warzywnych, a także jemy więcej musów. W ciągu ostatnich lat nie tylko wzrosło spożycie soków i musów, ale również zmieniło się ich postrzeganie.

Wolumen sprzedaży detalicznej napojów spirytusowych od 2011 roku nieznacznie, ale systematycznie spada. Rośnie za to wartość wydatków. W 2013 roku Polacy kupili 348,3 mln l tego typu produktów za sumę 17,4 mld zł. Na wzrost wartości zakupów wpływa przede wszystkim stopniowe przesuwanie konsumpcji ze standardowych wódek w stronę smakowych napojów spirytusowych oraz trunków importowanych, przede wszystkim whisk(e)y.

X