Jesteś tutaj

Advertisement

Nawyki finansowe Polaków

Polacy lubią szukać oszczędności i uwielbiają obniżki. Ponad połowa rodaków kupuje głównie na promocjach, dwóch na pięciu nie zaparkuje jeśli trzeba będzie za to zapłacić – wynika z badania „Zwyczaje finansowe Polaków” przeprowadzonego przez Quality Watch dla BIG InfoMonitor.

Jak wynika z badania zrealizowanego dla BIG InfoMonitor przez Quality Watch, ponad połowa Polaków (52%) przyznaje, że kupuje głównie na promocjach. Miłośnicy okazji i obniżek przeważają niemal w każdej grupie wiekowej i w każdym województwie. Na czele znalazły się jednak Podkarpacie (57%) i Śląsk (56%), a jeśli chodzi o płeć, to polowanie na promocje zdecydowanie jest domeną kobiet (59%).

Na pewno większość respondentów chciałaby też darmowego miejsca parkingowego dla swojego samochodu, bo aż 40% badanych jeździ do chwili, aż znajdzie miejsce, gdzie można samochód postawić bez opłat.

Inny sposób na oszczędności – wskazany przez co piątego badanego – to odmowa poczęstowania papierosem. Biorąc pod uwagę, że pali ok. jednej trzeciej dorosłego społeczeństwa, to jest to bardzo wysoki wynik. Widać, że w przypadku tak drogiego nałogu nie ma już miejsca na szczodrobliwość.

Foto: shutterstock.com

Kategoria: 

Podobne artykuły

Rok 2018 został najlepiej oceniony przez mikro, małe i średnie firmy od początku badań, które są prowadzone od 9 lat ­– wynika z Raportu o sytuacji firm w Polsce Banku Pekao S.A. Bank przeanalizował sytuację 7,5 tys. firm, według deklaracji składanych we wrześniu i październiku.

Dyrektorzy finansowi (CFO) w Polsce mają mniejszą skłonność do podejmowania ryzyka niż CFO z regionu. Częściej spodziewają się także wzrostu kosztów, spadku rentowności i marż operacyjnych. Jak zauważają autorzy badania „Central Europe CFO Survey 2019” przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte, opinie dotyczące rozwoju gospodarczego i niepewności finansowej firm w Polsce są spolaryzowane.

X