Jesteś tutaj

Ewolucja polskiego rynku handlowego

Polski rynek powierzchni handlowych ewoluuje w kierunku nowych formatów, podążając za potrzebami klientów.

Centra handlowe kreują miejsca spotkań dla rodziny i przyjaciół, kładąc coraz większy akcent na różnorodność oferty gastronomicznej i rozrywkowej. Co więcej, starają się przyciągnąć również osoby pracujące, oferując im bezpłatne pokoje do pracy wspólnej (tzw. „co-working”). Potrzebę szybkich zakupów zaspokajają niewielkie obiekty typu „convenience”, w szczególności parki handlowe.

W ciągu ostatniego półrocza rynek handlowy w Polsce powiększył się o 172 tys. mkw. GLA. Największym obiektem oddanym do użytku w I półroczu 2019 r. była Galeria Młociny w Warszawie oferująca 78,5 tys. mkw. GLA.

Średnie nasycenie powierzchnią handlową w Polsce wynosi obecnie 313 mkw. GLA/1000 mieszkańców. Szacuje się, że do końca 2019 r. rynek handlowy powiększy się o dodatkowe 165 tys. mkw. GLA.

Świadomość zakupowa Polaków rośnie. W centrach handlowych poszukują inspiracji i profesjonalnej obsługi sprzedażowej. Liczy się tzw. „customer experience” – przyznają eksperci CBRE.

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Wskaźnik Wyprzedzający Koniunktury, informujący z wyprzedzeniem o przyszłych tendencjach w gospodarce, w lipcu 2018 r. spadł o 0,3 punktu w stosunku do miesiąca poprzedniego – podało Biuro Inwestycji i Cykli Ekonomicznych.

Na rynku pracy brakuje dostępnych kandydatów, ich oczekiwania finansowe są zbyt wysokie lub nie posiadają oni potrzebnego na danym stanowisku doświadczenia – to głównie z tych powodów polskie firmy mają trudności z obsadzaniem miejsc pracy nowymi pracownikami.

X