Jesteś tutaj

Czas na polskie superowoce

Rozpoczęto kampanię promującą owoce jagodowe – „Czas na polskie superowoce”. – Jeżeli nie zrozumiemy, że to konsument jest adresatem naszych wszystkich działań, to będziemy brnęli w jakiś ślepy zaułek – podkreślił szef resortu rolnictwa dziękując jednocześnie za inicjatywę kampanii promującej nasze owoce jagodowe.

Minister zwrócił uwagę, że producent jest tym, który odpowiada na oczekiwania konsumenta, oczywiście oczekiwania w sposób racjonalny, mądry kreowane.

– Musimy sobie odpowiedzieć na pytania: w jaki sposób zwiększyć konsumpcję owoców i warzyw, jak powinien być zorganizowany skup, jak powinno być zorganizowane przetwórstwo? – stwierdził szef resortu rolnictwa.

– Wśród wielu osób funkcjonuje jeszcze przekonanie, że rynek wszystko wchłonie. Tak było kiedyś, ale dziś mamy nadwyżki, dziś jest trudno cokolwiek na nim ulokować, bo wszystko kierujemy do tego samego konsumenta – dodał.

– To bezprecedensowa współpraca. Grupy producentów i organizacje branżowe łączą siły, by skuteczniej budować nawyk codziennego spożywania owoców jagodowych – podkreślił minister Ardanowski i zapewnił, że – nie będzie żadnych cięć w wydatkach na promocję.

Celem rozpoczynającej się kampanii jest wzrost świadomości konsumentów o wyjątkowych walorach polskich owoców jagodowych – truskawek, borówek, czarnej porzeczki, minikiwi, jagody kamczackiej i aronii. Podejmowane działania maja budować nawyk codziennego spożywania tych owoców.

Projekt uzyskał dofinansowanie z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, a jego koszt realizacji wyniesie około 375 tys. zł. Kampanię zrealizuje Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw.

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Od piątku część polskich warzyw i owoców nie wjedzie do Rosji. Moskwa twierdzi, że została zmuszona do wprowadzenia zakazu importu z powodu problemów z certyfikacją i identyfikacją. Na razie nie wiadomo, które produkty znalazły się na rosyjskiej liście embarga.

Warzywo, owoc i sok już po raz piąty staną się głównymi bohaterami edukacyjnej akcji pt. „5 porcji warzyw, owoców lub soku”. Program realizowany jest przez Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków, które do współpracy zaprosiło również niezależnych ekspertów z dziedziny żywienia. Akcja od lat cieszy się dużym powodzeniem, a jej celem jest budowanie prawidłowych postaw żywieniowych wśród Polaków. 

X