Jesteś tutaj

Trwa budowa Parku Handlowego w Miejscu Piastowym k. Krosna

Prace na placu budowy Parku handlowego w Miejscu Piastowym k. Krosna – nowej inwestycji Rank Progress SA – nabierają tempa. Ich zakończenie planowane jest na czwarty kwartał br.

Na terenie budowy Parku handlowego w Miejscu Piastowym k. Krosna zakończyły się już roboty makroniwelacyjne, przygotowujące podłoże pod centrum handlowe. Równolegle, trwają prace ziemne i instalacyjne w obrębie parkingów oraz strefy dostaw, a także wykonywanie konstrukcji żelbetonowej obiektu. Następnym etapem prac, zaplanowanym na sierpień br., będzie montaż konstrukcji stalowej centrum oraz jego zadaszenie.

– Prace na terenie naszej inwestycji w Miejscu Piastowym k. Krosna prowadzone są od maja br. Po zakończeniu konstrukcji żelbetonowej obiektu i rozpoczęciu montażu konstrukcji stalowej, obiekt nabierze już pierwszych kształtów – mówi Łukasz Gruszczyński, Dyrektor Marketingu Rank Progress SA. – Jednocześnie finalizujemy komercjalizację centrum, w którym pojawią się m.in. supermarket spożywczy Biedronka, market elektroniczny Media Expert, a także sklep z odzieżą sportową Martes Sport – dodaje.

Obiekt będzie miał 4700 m2 powierzchni handlowej, przystosowanej pod wynajem. Przewidziano również 240 miejsc parkingowych dla klientów galerii. Prace na terenie inwestycji rozpoczęły się w maju br., a ich zakończenie planowane jest na czwarty kwartał br. Generalnym wykonawcą inwestycji w Miejscu Piastowym k. Krosna jest firma AMB Group Polska Sp. z o.o.

Park Handlowy w Miejscu Piastowym k. Krosna to kolejny z projektów Rank Progress z zakresu realizowania małoformatowych centrów handlowych w miastach liczących poniżej 50 tysięcy mieszkańców. W 2013 roku inwestor otworzył Pasaż Wiślany w Grudziądzu, a w połowie maja br. zostało oddane do użytku Pogodne Centrum w Oleśnicy.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Z raportu „Parki handlowe w Polsce” przygotowanego przez CBRE i Trei Real Estate Poland wynika, że na koniec I kw. 2019 r. powierzchnia parków handlowych w Polsce wyniosła około 1,52 mln mkw. Eksperci CBRE szacują, że w tym roku podaż osiągnie 170 tys. mkw., a większość projektów znajduje się w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców.

Niewielkie parki handlowe mające od kilku do kilkudziesięciu tys. mkw. przeżywają rozkwit. Inwestorów przekonują wysoka rentowność oraz niższe koszty rozbudowy. Głównymi rynkami dla takich galerii są miasta do 100 tys. mieszkańców.

X

Przeczytaj również