Jesteś tutaj

Trendy na rynku handlowym

Sektor handlowy staje się coraz bardziej wymagający. Zmiany przyzwyczajeń zakupowych klientów, rozwój e-commerce, ograniczenie handlu w niedziele oraz projekty typu mixed-up mają wpływ na trendy obecne na rynku w Polsce.

Dynamiczny rozwój sektora e-commerce sprawia, że sektor handlowy staje się coraz bardziej wymagający. Marki operujące stacjonarnie otwierają sklepy on-line, a firmy obecne dotychczas tylko w Internecie inwestują w lokalizacje w centrach handlowych.

Centra handlowe coraz chętniej chcą być miejscami spędzania wolnego czasu, więc punkt ciężkości w centrach handlowych zaczyna przesuwać się w kierunku funkcji społecznych i rozrywkowych;

W konsekwencji zmian nawyków zakupowych, kupowanie staje się doświadczeniem. Aby sprostać tym zmianom marki np. wprowadzają personalizację oferty czy przykładają większą uwagę do designu i aranżacji sklepów;

Ustawa o ograniczeniu handlu w niedziele i święta będzie miała wpływ m.in. na zmianę struktury najemców i zwiększenie udziału elementów rozrywkowych i gastronomicznych

Starzenie się zasobów handlowych – około 50% z nich jest starszych niż 10 lat, więc udział modernizacji i rozbudów centrów i galerii handlowych będzie rósł.

Rosnące nasycenie rynku sprawia, że deweloperzy szukają alternatywnych inwestycji i lokalizacji – oczekuje się dalszego rozwoju projektów typu mixed-use i projektów typu convenience.

Źródło: Raport „Polska. Rynek komercyjny 2017” przygotowany przez Knight Frank

Kategoria: 

Podobne artykuły

Pierwsze trzy miesiące 2019 r. potwierdziły teorię, że pierwszy kwartał to najsłabszy okres w roku pod względem nowej podaży. Chociaż wolumen powierzchni w budowie nieznacznie wzrósł w porównaniu z końcem 2018 roku, trudno mówić o ożywieniu działalności deweloperów – ocenia Knight Frank.

Dzięki wykorzystaniu możliwości, jakie niesie technologia, branża handlowa jest w stanie w jeszcze większym stopniu odpowiedzieć na potrzeby klientów. Przenikanie się kanałów dotarcia jest już normą, a Klienci 5.0 oczekują ewolucji strategii omnichannel i jeszcze bardziej spersonalizowanego podejścia, które związane jest z indywidualizacją produktu i oferty.

X

Przeczytaj również