Jesteś tutaj

Tesco uruchamia nową akcję pomocową

Lipiec to początek wakacji, odpoczynku i beztroskich chwil z rodziną, przyjaciółmi. Rzadko wtedy myślimy o osobach potrzebujących, choć przecież wakacje to czas, gdy zwłaszcza dzieci z najuboższych rodzin, pozbawione dostępu do programów dożywiania organizowanych w szkołach, potrzebują wsparcia. W odpowiedzi na ten problem powstała nowa akcja Tesco – lipcowa sprzedaż „Kuponów dla Banków Żywności”.

Przy okazji zakupów w sklepach Tesco już w najbliższy weekend, tj. od 10 do 12 lipca, klienci sieci będą mogli włączyć się do akcji charytatywnej na rzecz osób z ubogich rodzin. Wystarczy zakupić w Tesco kupony dla Banków Żywności o wybranych przez siebie wartościach: 5 zł, 10 zł lub 15 zł. Będą one dostępne we wszystkich 442 sklepach Tesco w całej Polsce do 19 lipca. Podobną ofertę Tesco przygotowało dla klientów serwisu internetowego Ezakupy. Tu kupony znajdą się w dziale Artykuły Spożywcze – Akcje charytatywne. Akcja organizowana jest we współpracy z Bankami Żywności, które pozyskane środki przeznaczą w całości na żywność dla osób najbardziej potrzebujących.

Z Bankami Żywności współpracujemy od wielu lat i wspólnie promujemy ideę pomagania potrzebującym. Dbamy zarówno o pozyskiwanie środków finansowych, jak i produktów żywnościowych, dzięki którym taka pomoc jest możliwa. Kupon jest wygodną alternatywą dla zbiórki żywności – po pierwsze jest wygodny dla klienta, który nie musi pamiętać w trakcie zakupów o wyborze produktu dla Banku Żywności, a po drugie – jest sporym ułatwieniem dla pracowników Banków Żywności, którzy otrzymają środki finansowe na zakup żywności dla najbardziej potrzebujących i sami zadecydują, co jest najbardziej potrzebne w danym momencie – wyjaśnia Patrycja Bejm-Maras, odpowiedzialna za program po stronie Tesco.

32 Banki Żywności działają lokalnie na terenie całej Polski. Każdy Bank Żywności bardzo dobrze zna środowisko osób potrzebujących w swoim regionie. Wsparcie w postaci kuponów przekazanych przez Tesco umożliwi Bankom Żywności wybranie i przekazanie produktów, które są najbardziej potrzebne potrzebującym w danym regionie. Lato to czas wakacji, ale dla dzieci z najuboższych rodzin wakacje mogą wiązać się z brakiem dostępu do posiłków, które mają zapewnione w szkole w ramach programów dożywiania. Dlatego Banki Żywności pod uwagę wezmą właśnie tę grupę – dodaje Marek Borowski, Prezes Federacji Polskich Banków Żywności.

Akcja sprzedaży kuponów w sklepach tradycyjnych sieci Tesco rozpocznie się 10 lipca i potrwa do 19 lipca br., a w serwisie Ezakupy będzie kontynuowana co najmniej do września. Wakacyjna inicjatywa jest kolejnym krokiem na drodze dotychczasowej współpracy Tesco z Bankami Żywności, która rozpoczęła się w 2000 r. od ogólnopolskich zbiórek produktów żywnościowych. Od października 2013 r. ma ona stalą formę przekazywania nadwyżek żywności bezpośrednio ze sklepów – dziś żywność przekazuje 75 największych hipermarketów, a liczba sklepów współpracujących z Bankami Żywności ma być stopniowo powiększana także o mniejsze placówki.

Zachęcamy do odwiedzenia jednego ze sklepów Tesco, które biorą udział w akcji. Adresy dostępne są na stronie internetowej www.tesco.pl.

Planujesz zakupy? Pomyśl o potrzebujących!

Kategoria: 

Podobne artykuły

Od 10 lutego, robiąc zakupy w sklepach Tesco, możemy poprosić o wydanie reszty w Szczęśliwych Dukatach. Środki finansowe ze sprzedaży Szczęśliwych Dukatów zostaną przekazane Fundacji TVN na leczenie i rehabilitację dzieci będących podopiecznymi Fundacji. Tesco, z prawie 460 placówkami na terenie całej Polski, jest największą siecią detaliczną biorącą udział w tej akcji.

Wraz z nadejściem wiosny Tesco rusza z nową akcją. Już 26 marca na półkach sklepów sieci znajdziemy limitowaną serię piłek i gadżetów sygnowanych przez jedną z najbardziej utytułowanych gwiazd światowego futbolu, byłego reprezentanta Brazylii, Pele. Sportowy program zainaugurowany przez Tesco ma masowo zachęcić Polaków do spontanicznego ruchu na świeżym powietrzu, ponieważ jak wskazują badania CBOS z 2013 roku, brak ruchu ciągle deklaruje aż prawie 40% Polaków.

X