Jesteś tutaj

Tesco redukuje zużycie plastiku

Tesco poinformowało o swoich zobowiązaniach dotyczących zmniejszania negatywnego wpływu opakowań plastikowych na środowisko. Do 2025 r. wszystkie produkty marki własnej będą w 100% możliwe do ponownego przetworzenia. Firma ograniczy także skalę odpadów opakowaniowych w swoich sklepach.

Tesco chce zachęcać przedstawicieli branży handlowej, spożywczej i opakowaniowej do podjęcia debaty dotyczącej opakowań produktów, przyczyniając się do wdrożenia w tym obszarze idei obiegu zamkniętego. Firma będzie rozwijać współpracę z innymi detalistami, producentami i ekspertami z obszaru opakowań, by wspólnie maksymalizować skalę odzysku, przetwarzania i ponownego wykorzystywania materiałów.

Tesco chce także zachęcać klientów do poszukiwania alternatyw wobec jednorazowych wyrobów plastikowych i zastępować tego typu produkty odpowiednikami przyjaznymi środowisku, równocześnie w pełni stosując się do nowych unijnych rozporządzeń w tym zakresie.

– Tylko 9% odpadów opakowaniowych poddawanych jest recyklingowi. 12% jest spalane, a cała reszta – 79% - akumuluje się na wysypiskach bądź trafia do środowiska naturalnego. Szacuje się, iż połowa wyprodukowanego plastiku to produkty zaprojektowane tak, by służyły nam tylko raz. Następnie zaś są wyrzucane. Konieczne jest opracowanie nowego systemu gospodarki opakowaniami i odpadami opakowaniowymi oraz szerzej implementacja do prawodawstwa polskiego nowych wymagań określonych w Circular Economy Package. To dobrze, że wśród polskich przedsiębiorców już są stosowane dobre praktyki, które wpisują się w koncepcję gospodarki o obiegu zamkniętym. Inicjatywa Tesco wpisuje się również w tzw. Mapę Drogową przedstawiającą model dojścia do wprowadzenia gospodarki o obiegu zamkniętym –  mówi Dominik Gajewski, radca prawny, ekspert Konfederacji Lewiatan.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Tesco zwolni 15 tys. pracowników – informuje brytyjski „Mail on Sunday”. Redukcja etatów ma dotyczyć wszystkich 732 palcówek sieci w Wielkiej Brytanii. Z niektórych sklepów mogą zniknąć oddzielne stoiska mięsne i rybne.

Banki Żywności i Tesco zapraszają do udziału w Noworocznej Zbiórce Żywności. Do przekazywania produktów zachęcać będzie klientów specjalna akcja promocyjna Tesco, w której liczne produkty kupimy w ofercie „2 za mniej". Dzięki temu klienci, robiąc zakupy, mogą niewielkim kosztem podzielić się z osobami potrzebującymi. Noworoczna Zbiórka Żywności to już kolejna wspólna inicjatywa Tesco i Banków Żywności.

X

Przeczytaj również