Jesteś tutaj

Sprzedaż wódki rośnie

Sprzedaż napojów spirytusowych rośnie – informuje Dziennik Gazeta Prawna. Z danych Nielsena za pierwsze półrocze br. wynika, że wzrost wolumenowy kształtuje się na poziomie 6,7% rok do roku.

W okresie od stycznia do czerwca 2019 r. Polacy wypili ponad 143 mln litrów mocnego alkoholu. To wynik większy od zanotowanego w analogicznym okresie ubiegłego roku, o 6,7%. Wydatki na napoje spirytusowe zwiększyły się o 8,89%, do kwoty 7,3 mld zł.

Największy udział w sprzedaży tych trunków ma wódka – 122,9 mln litrów, na którą wydano 5,86 mld zł. Wartości te są większe od tych z 2018 r. odpowiednio o 5,3% i 7%.

Cytowani przez gazetę eksperci zaznaczają, że wpływ na wzrost sprzedaży może mieć cena wódki. Pozostaje ona bez zmian, mimo wzrostu inflacji.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Kategoria: 

Podobne artykuły

Polacy są w ścisłej czołówce jeśli chodzi o wykorzystanie nowoczesnych technologii w sklepach stacjonarnych. Coraz więcej osób korzysta z samoobsługowych kas oraz skanerów QR.

Bardziej zasobny portfel polskich konsumentów widać na talerzu. Przyczynia się ku temu coraz większa dbałość o zdrowie, a co za tym idzie, sięganie po zdrowsze i przez to często droższe produkty.  Wielu konsumentów zaczyna śniadanie od nabiału. W ostatnich dwóch latach obserwujemy dynamiczny wzrost sprzedaży produktów bez laktozy. Chętniej też sięga się po bio jogurty. Piramidę żywienia polskiego konsumenta opisał ekspert z Nielsena.

X