Jesteś tutaj

Polski senior – sprawdza promocje i porównuje ceny na półce

Aż 68% osób po 55. roku życia przynosi gazetki bezpośrednio ze sklepu do domu. Ponad 70% ankietowanych analizuje publikację dłużej niż 10 minut. 51% konsumentów po przeczytaniu chowa ją do torby na zakupy. Aż 95% respondentów zestawia ze sobą oferty kilku sieci jednocześnie.

Analiza wykazała, że gazetki dostępne w sklepach najłatwiej docierają do seniorów. 68% respondentów zabiera je stamtąd do domów. Ta tendencja jest stała od kilku lat i nadal będzie się utrzymywać na podobnym poziomie.

– Łącznie 31% ankietowanych pozyskuje gazetki bezpośrednio w miejscu zamieszkania. Skrzynki pocztowe, klatki schodowe czy wycieraczki są zawsze dostępne dla starszych osób, które poruszają się samodzielnie. Oczywiście sieci wolałyby unikać kosztów dystrybucji publikacji. Jednak patrząc na wyniki tego badania, nie zrezygnują z tej formy dostarczania swoich ofert, przynajmniej w ciągu najbliższych kilku lat – przewiduje Hubert Majkowski, Country Manager Hiper-com Polska.

Z badania wynika również, że osoby po 55. roku życia najczęściej czytają gazetki od 10 do 20 minut – 39%. Więcej czasu poświęca im 33%. Od 5 do 10 min. analizuje je 21%, a od 1 do 5 min. deklaruje 5% seniorów. Z reguły klienci najpierw wyszukują potrzebne im produkty, a następnie rozpatrują ich ceny.

Ponad połowa respondentów chowa gazetki do toreb, z którymi później wychodzi do sklepu. Świadczy to o tym, że papierowe publikacje pełnią dla seniorów ważną rolę, tj. list zakupowych.

Noszenie ze sobą gazetek na zakupy może wynikać m.in. z podejrzliwości klientów. W naszym społeczeństwie wciąż funkcjonuje przekonanie o różnicach między tym, co jest przedstawiane w publikacjach i na półkach sklepowych. Niestety, sieci handlowe czasami popełniają tego typu błędy. I takie „przekłamania” najbardziej utrwalają się w pamięci właśnie tych najstarszych konsumentów.

Osoby po 55. roku życia to często tzw. smart shopperzy. Zwykle mają więcej czasu i cierpliwości na planowanie zakupów, niż młodsi klienci. Dzięki temu, potrafią zaoszczędzić pieniądze na każdym koszyku. Dlatego też porównywanie ofert w gazetkach jest tak silną tendencją wśród seniorów. 71% regularnie to praktykuje. 24% deklaruje, że zajmuje się tym.

Jednak, jak prognozują eksperci, sieci handlowe sukcesywnie będą ograniczać papierowe publikacje, nawet dla seniorów. Powodem tego może być zauważalny wzrost korzystania przez nich z aplikacji mobilnych agregujących promocje. Obecne szacunki mówią, że jest to ok. 10-15%, ale z roku na rok ruch dynamicznie się zwiększa w tej grupie.

Powyższe dane pochodzą z badania przeprowadzonego przez Hiper-com Poland i zarządcę aplikacji mobilnej Blix.

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Agencja badawcza Nielsen oraz PAYBACK przeprowadzili badanie dotyczące tego, w jaki sposób Polacy postrzegają pobieranie opłat za reklamówki. Ankieta wykazała, że ponad połowa konsumentów twierdzi, iż płatność za tzw. foliówki jest uzasadniona. 

Ośrodek badawczy MASMI Poland postanowił przyjrzeć się coraz bardziej licznej grupie nowych konsumentów – Ukraińców migrujących do Polski, którzy, poszukując pracy i zamieszkania, zaczęli tworzyć silną grupę nabywców. Opierając się na badaniach jakościowych, MASMI stworzyło raport o wartościach i zwyczajach, którymi kierują się konsumenci migrujący zza wschodniej granicy, przy wyborze produktów i marek.

X