Jesteś tutaj

Polacy wolą mniejsze sklepy

Jak wynika z badań (SW Research dla Tesco Polska, październik 2019, N=1027), ponad 60% Polaków woli robić zakupy w mniejszych, kompaktowych sklepach. Za tym trendem podążają sieci handlowe.

Wpływ na wybór sklepów ma zmiana sposobu życia Polaków. Robimy mniejsze zakupy, ale odwiedzamy sklepy częściej – 61% Polaków wybiera się do sklepu codziennie lub co 2-3 dni. Małe supermarkety i dyskonty bardzo skutecznie zagospodarowały niszę między formatami wielkopowierzchniowymi a kameralnymi osiedlowymi sklepikami czy sieciami sklepów convenience. Aż 40% z nas deklaruje, że supermarkety, dyskonty i sklepy osiedlowe w pełni zaspokajają potrzeby co do podstawowych produktów.

Jak wynika z badania, współcześni polscy klienci są przywiązani do konkretnych produktów. Ponad 88% z nas deklaruje, że ma swoje ulubione towary, które wybiera najczęściej. Tylko 12% Polaków podejmuje decyzje zakupowe dopiero przy półkach w sklepie. Szeroki asortyment jako kryterium wyboru sklepu wydaje się zatem tracić na znaczeniu.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Jak wynika z danych PIH i CMR, w lipcu 2018 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 mkw. była 0,3% wyższa niż w czerwcu br. i o 7% wyższa niż w lipcu 2017 r. Liczba transakcji zaraportowanych w lipcu była utrzymała się na takim samym poziomie co rok wcześniej.

Jak wynika z danych CMR, we wrześniu 2019 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 mkw. była o 7,1% wyższa niż rok wcześniej, choć liczba transakcji nieznacznie spadła. W porównaniu z sierpniem 2019 r. obroty placówek małoformatowych spadły o 10%, a liczba transakcji zmniejszyła się o 8,5%.

X