Jesteś tutaj

Advertisement

Polacy jedzą coraz więcej cukru

Analitycy IERiGŻ oceniają, że w 2018 r. spożycie cukru w Polsce na osobę wzrosło o 6,5% rok do roku. Wynika to w dużej mierze z ceny – najniższej od 12 lat.

Wydatki gospodarstw domowych na cukier i wyroby cukiernicze w pierwszym półroczu 2018 r. wyniosły średnio 175 zł na osobę. Oznacza to wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2017 r. o 5,4%. Według danych GUS w 2017 r. spożycie cukru i wyrobów cukierniczych ukształtowało się na poziomie 44,5 kg na osobę. Eksperci z IERiGŻ szacują, że w 2018 r. wzrosło ono o 6,5%, czyli wyniosło 47,5 kg. Polacy w pierwszej części 2018 r. kupili zdecydowanie więcej lodów (wzrost konsumpcji o 22%) oraz dżemów, marmolad oraz słodzonych napojów bezalkoholowych (+5%).

Wzrostowi konsumpcji sprzyjają niskie ceny cukru. Średnia cena detaliczna w 2018 r. wyniosła 2,14 zł/kg. Spadek względem 2017 r. wyniósł 30%. W 2011 r. za kilogram cukru płacono 6 zł.

Źródło: Business Insider

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Analitycy Haitong Bank uważają, że o obliczu polskiego rynku FMCG obecnie decydują dwa główne czynniki. Po pierwsze, wskazują na strukturalny trend, w ramach którego małe i średnie sklepy zwiększają swój udział w rynku. Po drugie, korzystne warunki makroekonomiczne, rosnące pensje, niskie bezrobocie, program 500+ oraz inflacja znacząco wspierają sprzedaż porównywalną firm. 

2017 rok przyniósł oddanie do użytku kilku długo wyczekiwanych centrów handlowych. Zwłaszcza druga połowa roku obfitowała w ważne inauguracje, na rynku pojawiły się m.in. Galeria Północna w Warszawie, Wroclavia we Wrocławiu, Skende Shopping w Lublinie oraz Serenada w Krakowie.

X