Jesteś tutaj

Polacy cenią innowacje w tradycyjnych sklepach

Polacy są w ścisłej czołówce jeśli chodzi o wykorzystanie nowoczesnych technologii w sklepach stacjonarnych. Coraz więcej osób korzysta z samoobsługowych kas oraz skanerów QR.

Sieci handlowe zwracają coraz większą uwagę na omnichannel i wykorzystanie doświadczeń zakupowych w budowaniu swojej pozycji na rynku detalicznym. Dostępne są nie tylko aplikacje na smartfony, ale także uwidacznia się szersze wykorzystanie nowinek technicznych mających usprawnić proces zakupów oraz sprawić by były one przyjemniejsze.

Z badania Nielsena wynika, że 26% ankietowanych korzysta z kas samoobsługowych, a kolejne 28% zamierza ich używać w przyszłości. Wyniki te stawiają Polskę ponad europejską średnią, wynoszącą odpowiednio 18% i 26%. Bardziej innowacyjni okazują się na kontynencie tylko Hiszpanie i Brytyjczycy. Ponadto 16% Polaków korzysta ze skanerów cen.

Wśród listy rozwiązań, z jakich korzystają Polacy podczas robienia zakupów znajdują się mobilne listy zakupowe oraz skanowanie QR, które wskazało po 29% badanych. Na kolejnych miejscach znalazło się korzystanie ze sklepowego WiFi (25%) oraz media społecznościowe (23%).

Głównymi źródłami inspiracji zakupowych są natomiast media społecznościowe (58%), porównywarki (43%) oraz strony sklepów (40%).

Źródło: Rzeczpospolita

Kategoria: 

Podobne artykuły

Polski konsument coraz szybciej podąża za trendami. Producenci i detaliści prześcigają się w rozwiązaniach, które mają sprostać coraz wyższym wymaganiom klientów. Czy jednak, aby na pewno każdy konsument jest królem, czy może pewna grupa pozostaje nieco niezauważona?

Odpowiedź na to pytanie najlepiej uzyskać analizując przypadki porażek, które niestety zdarzają się znacznie częściej niż spektakularne sukcesy. Mniej więcej 80-85% nowych produktów nie przeżywa pierwszego roku na półce. Analizując dane sprzedażowe i innowacje testowane przez BASES można wyróżnić 3 podstawowe składniki przepisu na sukces na rynku.

X

Przeczytaj również