Jesteś tutaj

Podsumowanie akcji „Muszkieterowie dla Polek”

Grupa Muszkieterów, zarządzająca sieciami sklepów Intermarché i Bricomarché, już od 11 lat organizuje akcję „Muszkieterowie dla Polek”, która ma na celu promocję profilaktyki raka piersi wśród kobiet. W 2018 r. w ramach tej kampanii z badań profilaktycznych skorzystało 7838 kobiet kwalifikujących się do bezpłatnej kontroli mammograficznej. Wśród 677 z nich wykryto zmianę łagodną, a 223 otrzymały skierowanie na dodatkowe, również bezpłatne badania w ramach diagnostyki pogłębionej.

Mając świadomość tego, że wczesne wykrycie nowotworu zwiększa szanse na całkowite pokonanie choroby, Grupa Muszkieterów organizuje akcję „Muszkieterowie dla Polek”. Ta inicjatywa ma za zadanie zwiększyć świadomość kobiet w naszym kraju na temat tego, jak ważna jest profilaktyka w przypadku raka piersi.

– W ubiegłym roku dzięki akcji „Muszkieterowie dla Polek” na parkingach sklepów Intermarché i Bricomarché, 7838 kobiet w wieku 50-69 lat wzięło udział w bezpłatnych badaniach mammograficznych refundowanych przez NFZ – mówi Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor ds. Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów i dodaje – Widząc jak wiele kobiet decyduje się na udział w organizowanych przez nas badaniach profilaktycznych możemy śmiało powiedzieć, że akcja przynosi zamierzony efekt. To oznacza, że każdego roku zwiększa się świadomość Polek na temat tego, jak ważna dla naszego zdrowia jest profilaktyka.

W 2019 r. Grupa Muszkieterów kontynuuje działania w ramach kampanii „Muszkieterowie dla Polek”. Tak, jak w poprzednich latach kobiety będą mogły skorzystać z bezpłatnych badań profilaktycznych w 3 województwach: dolnośląskim, lubuskim i wielkopolskim. W ciągu 11 lat trwania kampanii zbadanych zostało około 60 tys. kobiet.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Rok szkolny 2017/2018 dobiega końca, 22 czerwca rozpoczną się wakacje. Dzięki Fundacji Muszkieterów, powołanej przez Grupę Muszkieterów, wiele dzieci będzie mogło spędzić ten czas na nowoczesnych i bezpiecznych placach zabaw. W ramach kampanii tylko w czerwcu otwarto dwa obiekty – w Żninie oraz Starym Mieście.

W ramach XI edycji kampanii „Zbieramy Krew dla Polski” ponad 2600 dawców oddało blisko 1200 litrów krwi. W ciągu 11 lat kampanii realizowanej przez Grupę Muszkieterów, zarządzającą sieciami Intermarché i Bricomarché, wraz z Polskim Czerwonym Krzyżem zebrano jej natomiast łącznie blisko 16 000 litrów od ponad 35 000 dawców.

X