Jesteś tutaj

Niewielkie parki handlowe w rozkwicie

Niewielkie parki handlowe mające od kilku do kilkudziesięciu tys. mkw. przeżywają rozkwit. Inwestorów przekonują wysoka rentowność oraz niższe koszty rozbudowy. Głównymi rynkami dla takich galerii są miasta do 100 tys. mieszkańców.

Firma Cushman & Wakefield, zajmująca się usługami na rynku nieruchomości komercyjnych, szacuje że w tym roku otwartych ma zostać 50 tys. mkw. parków handlowych o powierzchni 5–10 tys. mkw. To wynik o ponad 72 proc. lepszy niż w 2017 r., gdy oddano do użytku 29 tys. mkw. małych parków handlowych.

Powstają one na terenach gęsto zaludnionych osiedli albo przy głównych szlakach komunikacyjnych miast. Inwestycje takie napędzają także rynek deweloperski w miastach liczących mniej niż 100 tys. mieszkańców.

Jednym z głównych powodów zainwestowania deweloperów jest szybki zwrot z inwestycji. Ponadto na wybudowanie mniejszego obiektu potrzeba krótszego czasu oraz mniejszego budżetu. Największym problemem okazuje się natomiast zdobycie odpowiedniego gruntu.

Źródło: Puls Biznesu

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

W ubiegłym roku rynek powierzchni handlowych w Polsce urósł o ponad 400 tys. mkw. Ok. 320 tys. mkw. to nowe inwestycje, zaś 80 tys. mkw. powstało po rozbudowie — wynika z danych Colliers International.

Prace na placu budowy Parku handlowego w Miejscu Piastowym k. Krosna – nowej inwestycji Rank Progress SA – nabierają tempa. Ich zakończenie planowane jest na czwarty kwartał br.

X