Jesteś tutaj

Która sieć ma najlepsze gazetki?

Gazetki Lidla, Intermarche, Carrefoura i Żabki zostały uznane za najlepsze na rynku w ramach swoich segmentów. 11 ekspertów z drugiej już edycji programu AdRetail Inspirio przeanalizowało materiały 4 dyskontów, 15 supermarketów, 7 hipermarketów i 10 sieci convenience z całego ub. roku. Zbadano aż 5 tys. publikacji. Członkowie kapituły brali pod uwagę m.in. walory estetyczne, funkcjonalność i innowacyjność, a także całokształt kierowanego przekazu do konsumenta.

Po kilkumiesięcznej, wytężonej pracy, eksperci uznali, że w kategorii dyskonty zwyciężył Lidl. Yves Frerot, członek kapituły, wyjaśnia, że gazetki tej sieci są najbardziej estetyczne i przejrzyste w tym segmencie. To jest efekt małej ilości produktów na stronach i wysokiej jakości zdjęć. Opisy artykułów zawierają niezbędne dla konsumentów informacje. Ponadto asortyment jest wyraźnie oddzielony od tła. Na korzyść Lidla przemawiają też najlepiej wyeksponowane ceny.

Wśród supermarketów liderem okazał się Intermarche. Eksperci dostrzegli, że sieć bardzo dobrze gra tłem w gazetkach. Uatrakcyjnia w ten sposób zdjęcia i pomaga w łatwym identyfikowaniu poszczególnych kategorii produktów. Jak podkreśla Andrzej Wojciechowicz, członek kapituły, bogata oferta daje każdemu konsumentowi możliwość odnalezienia swoich ulubionych artkułów. Przy tym wyraźnie zaprezentowane upusty ułatwiają szybkie przeglądanie publikacji.

Zwycięskim hipermarketem okazał się Carrefour, który pokonał lidera poprzedniej edycji – sieć Kaufland. Według Sebastiana Starzyńskiego, eksperta programu AdRetail Inspirio, tegoroczny laureat wyróżnia się m.in. tym, że prezentuje etykiety cenowe i nagłówki w jednakowym stylu. Nie zlewają się one z artykułami i tłem, co ma duże znaczenie dla odbiorców. Całość wygląda dość przejrzyście i atrakcyjnie. Z kolei dr Maria Andrzej Faliński, inny członek kapituły, zwraca uwagę na to, że publikacje odwzorowują nową strukturę dużych sklepów Carrefoura. To sprytny zabieg, budujący zaciekawienie i zaufanie konsumenta. Ponadto zainteresowanie czytelnika wzbudza zmienna kolorystyka cenówek, która komunikuje nowe promocje.

W segmencie convenience największe uznanie zdobyły gazetki Żabki. W ocenie ekspertów, tradycyjnie i czytelnie przedstawione strony nie wprowadzają żadnych zakłóceń w odbiorze. Nie ma też prób prezentowania artykułów w rozbudowany sposób. To jest bardzo przejrzysta i przyjazna konsumentowi forma.

Foto: Shutterstock.com

Kategoria: 

Podobne artykuły

Polska Sieć Handlowa Lewiatan przygotowała dla swoich klientów nową szatę graficzną gazetek promocyjnych. To kolejna już zmiana w odpowiedzi na oczekiwania konsumentów, jakie wprowadziła sieć Lewiatan – w kwietniu uruchomiona została nowa odsłona strony internetowej www.lewiatan.pl.

Dotąd gazetki wyświetlane na komputerach czy smartfonach niewiele różniły się od papierowych wersji. Prawdziwie cyfrowe publikacje, nad którymi obecnie pracują specjaliści z branży, mają poszerzać wiedzę konsumentów o produktach. Będą zawierać m.in. opisy, krótkie filmy lub animacje. Co więcej, pozwolą na obserwowanie wybranego sklepu i interakcję z nim. Według ekspertów, dzięki temu sieci będą mogły zwiększyć swoje obroty. Zyskają również precyzyjne opomiarowanie tego, co naprawdę interesuje klientów. Z pewnością nowe rozwiązania wymagają jeszcze wielu testów i poprawek, zanim zrewolucjonizują handel. Ale pierwsze jaskółki już są w branży widoczne.

X