Jesteś tutaj

Advertisement

Grupa ORLEN buduje sieć stacji na rynku słowackim

Sieć detaliczna Grupy ORLEN powiększy się o 7 nowych stacji na Słowacji. To kolejny krok do poszerzenia działalności biznesowej na słowackim rynku, gdzie koncern należy do grona znaczących hurtowych dostawców paliw. PKN ORLEN postrzega słowacki rynek detaliczny jako perspektywiczny, dlatego realizowane tam inwestycje mają charakter długoterminowy.

– Zaczynamy od kilku obiektów, ale naszą ambicją w perspektywie 2-3 lat jest osiągniecie pozycji jednego z kluczowych operatorów stacji paliw. Chcemy inwestować w detal na Słowacji w perspektywie długoterminowej. Jest to także ważny etap rozwoju Grupy ORLEN w Europie Środkowej – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Słowacja jest piątym krajem po Polsce, Czechach, Niemczech i Litwie, na którym funkcjonują stacje Grupy ORLEN. Od pierwszego półrocza 2019 r., pod marką Benzina, funkcjonuje tam jedna stacja testowa koncernu, która spełniła założenia biznesowe. Nowe obiekty zostaną przejęte od jednego operatora. Nowe stacje paliw zgodnie z założeniami mogą zasilić słowacką sieć detaliczną Grupy ORLEN w najbliższych tygodniach. Warunkiem finalizacji transakcji będzie zgoda słowackiego urzędu antymonopolowego. Na rynku słowackim funkcjonuje obecnie ok. 900 stacji paliw, z których blisko połowa zarządzana jest przez 3 największych operatorów.

Zgodnie z założeniami słowacka część sieci Grupy ORLEN ma odpowiadać standardom oferty i obsługi swojego czeskiego odpowiednika. Obiekty będą dysponować szeroką ofertą paliw EFECTA oraz VERVA, a także gastronomii dostępnej w ramach konceptu Stop Cafe. Produkty pozapaliwowe dystrybuowane w słowackiej sieci będą pochodzić zarówno od lokalnych, jak i polskich oraz czeskich producentów.

– W pierwszej fazie skupiliśmy się na negocjacjach obejmujących wynajem lub przejęcie istniejących stacji, w przyszłości nie wykluczamy jednak budowy całkiem nowych obiektów, w tym również samoobsługowych. Zapowiadaliśmy, że do końca tego roku możliwe jest dojście do poziomu 10 stacji paliw na Słowacji i jesteśmy coraz bliżej osiągnięcia tego celu – wyjaśnia Tomasz Wiatrak, Prezes Zarządu Unipetrol, czeskiej spółki z Grupy ORLEN.

Kategoria: 

Podobne artykuły

PKN Orlen w 2018 r. otworzy łącznie 24 nowe własne stacje benzynowe, a w przyszłym roku liczba wybudowanych stacji ma być co najmniej taka jak w tym roku – zapewnia Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen. Do końca września br. otworzono już 16 nowych obiektów.

Ponad 11 milionów nagród czeka na klientów na stacjach pod marką ORLEN. Biorąc udział w loterii można wygrać samochody oraz wyjazdy na Grand Prix F1.  Największa w historii PKN ORLEN loteria promocyjna ruszyła 23 kwietnia i potrwa do końca 2019 r. Towarzyszy jej kampania produktowa, której twarzą został startujący w Formule 1 kierowca ORLEN Team – Robert Kubica.

X