Jesteś tutaj

Grudniowe tłumy w centrach handlowych

Według danych Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH) odwiedzalność centrów handlowych w Polsce w grudniu rośnie o prawie 25% w stosunku do innych miesięcy.   Oznacza to, że w grudniu wszystkie centra handlowe w Polsce mogą osiągnąć około 180 mln odwiedzin.

Na podstawie raportu PRCH Turnover Index przygotowywanego przez Polską Radę Centrów Handlowych, na przestrzeni ostatnich 8 lat w grudniu największy wzrost zainteresowania ze strony klientów odwiedzających galerie handlowe notuje sektor sklepów oferujących produkty takie jak biżuteria, zegarki, zabawki, akcesoria sportowe oraz księgarnie. Wspomniane wyżej branże notują ponad dwukrotny wzrost wartości koszyka zakupowego w stosunku do pozostałych miesięcy w roku.

Bardzo dużym zainteresowaniem Polaków w grudniu cieszą się również sklepy oferujące meble, elektronikę, dekoracje i akcesoria użytku domowego, w stosunku do rocznej  średniej zainteresowanie to jest wyższe o niemalże 75%. Polska Rada Centrów Handlowych obserwuje również znaczny, bo aż 54%. wzrost koszyka zakupowego, pośród  sklepów działających w segmencie „zdrowie i uroda” takich jak drogerie, perfumerie, salony urody i salony optyczne.

 – Obroty w centrach handlowych generowane w grudniu są średnio aż o 47% wyższe niż średnia z całego roku, wyższe obroty wygenerowane są nie tylko przez większą odwiedzalność galerii, ale także przez zdecydowanie wyższe wartości zakupów. Według naszych danych mniejsze i średniej wielkości centra odwiedza w grudniu około 400 tys. klientów, duże obiekty mogą liczyć na ponad 600 tys. gości w miesiącu. Są jednak galerie w Polsce, w których odwiedzalność w grudniu mocno przekracza 1 mln gości – wylicza Anna Zachara Widła, Research & Education Manager w Polskiej Radzie Centrów Handlowych.

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Serenada Property złożyła do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosek w sprawie nabycia części mienia Centrum Serenada oraz Centrum Krokus w Krakowie. Sprawa jest w tej chwili rozpatrywana przez Urząd.

Liczba klientów w centrach handlowych w Polsce spadła w styczniu o 6% rok do roku – wynika z danych FootFall Indeks Polska, który bada frekwencję w centrach handlowych. Nastąpił natomiast znaczny wzrost odwiedzin w stosunku miesięcznym.

X