Jesteś tutaj

FMCG napędza branżę reklamową

Branża farmaceutyczna posiada największe udziały na rynku reklamowym. Jednak największy wzrost wydatków w pierwszym półroczu 2018 r. zanotowały sieci handlowe, które starają się przyciągnąć klientów, zmniejszając straty wynikające z ograniczenia handlu w niedziele.

W pierwszej części roku wydatki na reklamy w mediach tradycyjnych wzrosły do 16,4 mld zł., czyli o 5% w stosunku rocznym – wynika z badania Kantar Media. Pod względem dynamiki wzrostu liderem okazała się w tym okresie branża handlowa odnotowując wynik lepszy o 17% w stosunku rocznym. Duży kawałek tortu reklamowego zagarnęły także branże spożywcza (10%) oraz kosmetyczna (8%).

Wzrost wydatków reklamowych w handlu spowodowany jest wzmożoną walką o klientów, wobec obowiązującego od marca ograniczenia handlu w niedziele. Sieci handlowe, głównie dyskonty, starają się przyciągnąć jak najwięcej klientów, zwłaszcza w dni poprzedzające niehandlowe niedziele, żeby w jak największym stopniu zminimalizować straty związane z zakazem handlu.

Źródło: Rzeczpospolita

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w czerwcu 2018 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej. Branża handlowa utrzymuje się na pierwszym miejscu z niezmienionym wynikiem, natomiast zmniejszyły się znacznie budżety motoryzacji i farmacji.

W 2015 roku nastąpił spadek udziału marek własnych w sprzedaży produktów dóbr szybko zbywalnych – wynika z raportu firmy badawczej IRI Worldwide. 

X