Jesteś tutaj

Centra handlowe stawiają na inwestycje

W ubiegłym roku rynek powierzchni handlowych w Polsce urósł o ponad 400 tys. mkw. Ok. 320 tys. mkw. to nowe inwestycje, zaś 80 tys. mkw. powstało po rozbudowie — wynika z danych Colliers International. Roczną podaż zdominowała Posnania w stolicy Wielkopolski, której powierzchnia najmu sięgnęła prawie 100 tys. mkw. Po otwarciu budynku nasycenie powierzchnią handlową w mieście wzrosło do 862 mkw. na tysiąc mieszkańców. W minionym roku galerie powstawały głównie w ośmiu największych aglomeracjach (58%) i miastach poniżej 100  tys. mieszkańców.

Źródło: Puls Biznesu

Foto: pixabay.com

Kategoria: 

Podobne artykuły

Podczas kiedy centra handlowe w całej Polsce wciąż szukają pomysłu na to, jak przyciągnąć klientów w niedziele objęte zakazem handlu, Galeria Jurajska z Częstochowy znalazła sposób. W obiekcie powstaje właśnie niedzielne centrum rozrywki.

Jak wynika z raportu MarketBeat, firmy doradczej Cushman & Wakefield, w 2017 r. oddano w Polsce do użytku 422 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej. W budowie jest ponad 500 tys. mkw., z czego prawie 80% zostanie oddanych do użytku w tym roku.

X

Przeczytaj również