Jesteś tutaj

Biedronkowe Słodziaki uświadamiają ekologicznie

Mieszkańcy Leśnej Polany w nowej odsłonie akcji „Gang Słodziaków” przekazują cenną wiedzę na temat ekologii. Aby rozbudzić w dzieciach troskę o środowisko Biedronka przygotowała specjalną broszurę o segregacji odpadów, którą będzie można otrzymać za darmo dzięki zakupom w najbliższą sobotę, 12 października. Ponadto już wkrótce Biedronka wspólnie z Fundacją Arka zasadzi w Polsce tysiące drzew.

W tegorocznej akcji „Gang Słodziaków” Biedronka zachęca dzieci nie tylko do czytania, lecz także przybliża najmłodszym tematykę ochrony środowiska. Sadzeniem drzew zajmują się Słodziaki w ostatnim rozdziale książki opowiadającej o przygodach Gangu Słodziaków oraz uczniowie klas I-III szkół podstawowych w ramach Biedronkowego konkursu. Na tym sieć nie poprzestaje. By celebrować Dzień Drzewa, Biedronka nawiązała współpracę z Fundacją Arka, w ramach której do wiosny 2020 r. zostanie zasadzonych 10 tys. drzew.

To jeszcze nie wszystko - w najbliższą sobotę, 12 października, klienci, którzy uczestniczą w akcji „Gang Słodziaków” i zrobią zakupy za co najmniej 40 zł, otrzymają za darmo edukacyjną broszurę dla dzieci. Najmłodsi dowiedzą się z niej m.in. jak przebiega proces recyklingu odpadów, czemu służy oraz jak my sami możemy przyczynić się do ochrony środowiska na co dzień. Broszura zawiera ważne informacje przedstawione w przystępny sposób, dzięki czemu nauka stanie się o wiele przyjemniejsza. Została opracowana we współpracy z Organizacją Odzysku Opakowań Rekopol. Broszurze ze Słodziakami towarzyszy również dedykowana strona internetowa oraz kolejna piosenka Gangu Słodziaków „Ekosłodziaki”.

Działania Słodziaków są spójne z ekologicznymi aktywnościami Biedronki na co dzień. Od wielu lat we wszystkich placówkach w całej Polsce sieć prowadzi selektywną zbiórkę odpadów – do recyklingu i odzysku trafia ponad 91% wytworzonych przez Biedronkę odpadów, m.in. folia, makulatura, odpady bio.

Ograniczenie zużycia plastiku w opakowaniach produktów marki własnej, szeroka oferta produktów ekologicznych i certyfikowanych, planowanie tras ciężarówek, by były jak najbardziej efektywne czy wreszcie ekorozwiązania w sklepach to tylko niektóre z inicjatyw podejmowanych przez sieć. Dzięki skali Biedronki efekty są imponujące – m.in. zastąpienie oferty grillowej wersją eko pozwoliło wyeliminować ze środowiska niemal 250 ton plastiku w ciągu roku.

Biedronka monitoruje także łańcuchy dostaw swoich produktów pod kątem wpływu upraw na stan lasów. Ponadto w produktach spożywczych marki własnej dostępnych w sklepach Biedronka wykorzystywany jest wyłączenie olej palmowy posiadający certyfikat RSPO, a w czerwcu br. sieć dołączyła również do Polskiej Koalicji Zrównoważonego Oleju Palmowego. Celem koalicji jest to, by najpóźniej do 2023 r. 100% oleju palmowego wykorzystywanego w Polsce pochodziło ze zrównoważonych certyfikowanych upraw. 

Kategoria: 

Podobne artykuły

Jest ich sześcioro. Do niedawna można ich było spotkać w lesie, teraz wkraczają do Biedronki. „Gang Słodziaków”, czyli lis Lucek, jeż Jerzyk, sowa Zosia, bóbr Borys, ryś Rysio i zając Zuzia, sprawi, że żadne dziecko nie zazna już nudy. Nowa akcja, w ramach której klienci robiąc zakupy w Biedronce będą mogli za darmo zdobyć sześciu pluszowych, kulistych bohaterów oraz niezwykłą książkę opisującą ich barwne przygody, rusza już 27 sierpnia br.

Nastąpił wyczekiwany powrót Gangu Słodziaków. Ich przejście przez magiczny portal do sklepów Biedronki jest wspierane przez szeroko zakrojoną kampanię marketingową, która ruszyła 26 sierpnia br.

X