Jesteś tutaj

Advertisement

W Polsce możemy tworzyć pionierskie rozwiązania z zakresu elektromobilności

Polska potrzebuje rozwiązań, które pozwolą jej skutecznie konkurować na międzynarodowym rynku. Rozwój elektromobilności daje duże możliwości w połączeniu z relatywnie niskimi nakładami inwestycyjnymi. Elektryfikacja transportu jest więc szansą dla polskiej gospodarki na zbudowanie przewag konkurencyjnych na arenie międzynarodowej. Assay, niezależny fundusz inwestycyjny, w swoim portfelu postawił m.in. na startupy, które opracowują projekty związane z tworzeniem ekologicznych form transportu. Inwestycje w te podmioty zaowocowały m.in. produkcją pierwszego na polskim rynku samochodu elektrycznego dla branży logistycznej, który trafi do sprzedaży pod koniec br.

– Reaktywne dostosowywanie się do coraz ostrzejszych wymogów środowiskowych stawia Polską gospodarkę w roli odbiorcy technologii wytwarzanych w innych krajach. Tymczasem umiejętne przewidywanie i współtworzenie trendów pozwoli nam znaleźć się w gronie beneficjentów wprowadzanych standardów rynkowych. W Assay postawiliśmy na inwestycje w startupy, które z powodzeniem realizują projekty związane z elektromobilnością. Połączenie kompetencji tych spółek z środkami, którymi dysponujemy, jako fundusz inwestycyjny, pozwala tworzyć pionierskie na skalę światową rozwiązania – mówi Paweł Kruszyński, Członek Zarządu w Grupie Assay.

Właścicielom pojazdów elektrycznych oferuje się szereg korzyści, tj. zwolnienie z akcyzy i wielu innych podatków, dopłaty do zakupu pojazdów, możliwość korzystania z darmowych miejsc parkingowych, czy jazdy buspasem.

W Polsce, poza ustawą o elektromobilności, pojawiła się także ustawa, która zobowiązuje urzędy i samorządy gmin zamieszkałych przez ponad 50 tys. mieszkańców do wymiany przynajmniej 10% pojazdów na elektryczne do 2022 r. Oznacza to ogromne zapotrzebowanie na większe pojazdy przeznaczone dla miejskich przedsiębiorstw komunalnych.

– Optymalnym rozwiązaniem będzie zakup elektrycznego pojazdu Elimen E-VN1 stworzonego przez jedną ze spółek z naszego portfela – Elimen City. Koszt przejechania nim 100 km to jedynie 7 zł. Na jednym ładowaniu pojazd może pokonać dystans nawet 300 km. Całkowita powierzchnia ładowni to ponad 4,5 m3, a maksymalna ładowność sięga 800 kg. Co więcej, Elimen E-VN1 można dostosować do indywidualnych wymagań klienta. Auto ma trafić do sprzedaży pod koniec 2019 r. – informuje Łukasz Blichewicz, Prezes Zarządu w Grupie Assay.

Rozwój pojazdów elektrycznych jest ściśle związany z rozwojem technologii. Dziś największą barierą upowszechnienia samochodu elektrycznego są właściwości akumulatora oraz jego cena. Wiele firm pracuje nad nowymi rozwiązaniami, co sprawia, że koszty spadają przy jednoczesnym wzroście pojemności urządzeń.

– Spadek cen akumulatorów będzie jednym z czynników, który zmniejszy różnicę w cenie zakupu pojazdu elektrycznego i pojazdu spalinowego. Polska nauka posiada potencjał by zintensyfikować prace nad bardziej efektywnymi metodami magazynowania energii w pojazdach. Środki publiczne i prywatne mogą pełnić wobec siebie rolę komplementarną, dzięki czemu wyniki prac badawczych będą mieć większe szanse na komercjalizację – mówi Przemysław Rozmysłowicz, Współtwórca marki Elimen.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Dealerzy i koncerny rozpoczęli wyprzedaż samochodów z rocznika 2013. Niskie ceny, promocyjne wyposażenie i różne dodatki uprzyjemniające eksploatację pojazdów to tylko kilka atutów realizowanych właśnie ofert w wielu punktach sprzedaży. Ale uwaga, trzeba się śpieszyć, bo limit aut z rocznika 2013 jest oczywiście ograniczony.

W trzecim kwartale 2014 sprzedaż zmontowanych samochodów PSA Peugeot Citroën wzrosła o 5,4% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego do poziomu 643 598 sztuk. Grupa odnotowała znaczący wzrost w  Europie (+7%) oraz bardzo silny wzrost w Azji (+44,4%). 

X